فکری : شهرداری می‌گويد کمبود امکانات داريم/ صباغ: مشکلات حل می‌شود

به گزارش عصر همدان، تعدادی از مردم همدان نسبت به وضعیت برخی از خیابان‌ها و معابر شاکی بوده‌ و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

ساکنان مجتمع ۵۰۴ واحدی ولیعصر شهرک مدنی از نبود خط‌کشی عابر پیاده در این محل گلایه‌مندند و خواستار خط کشی، ایجاد سرعت‌گیر و چراغ  چشمک‌زن در این منطقه هستند.

برخی نیز از وضعیت آسفالت پل میدان‌بار گلایه دارند، یکی از معترضان می‌گفت؛ انگار در این منطقه زمین را برای کشاورزی شخم زده‌اند؛ تردد خودروها از غرب به سمت همدان با مشکل مواجه است.

یکی دیگر هم می‌گفت: بخشی از آسفالت بزرگراه امام خمینی(ره) جلوی پمپ بنزین المهدی کنده شده که غیر از گرد و خاک و ایجاد ترافیک باعث بروز چندین تصادف می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در رابطه با الزامات پلیس برای شهرداری در رسیدگی به این مسائل، اظهار کرد:‌ یک سال است که این موضوعات را به شهرداری منعکس کرده‌ایم؛ رفع نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی‌های برخی از معابر نیز گوشزد شده است.

علی فکری گفت: وضعیت خط‌کشی عابرپیاده در شهرک مدنی را قبلاً به شهرداری منعکس کرده‌ایم اما کمبود امکانات و تجهیزات را بهانه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع رنگ‌آمیزی معابر را بار دیگر یادآوری خواهم کرد، افزود: شهرداری برای انجام کار محدودیت اعتبارات و خریدها و بالا رفتن هزینه‌های رنگ برای رنگ‌آمیزی را از مشکلات پیش رو عنوان می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان بیان کرد: در منطقه میدان‌بار آسفالت انجام شد اما چون بعد از مدتی این آسفالت پله‌ای می‌شود، نیاز به زیرسازی خوبی داشتیم که شهرداری دست به کار شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این منطقه نیز به دنبال استفاده از تکنولوژی است در بلوار شهید احمدی‌روشن بکار گرفته، خاطرنشان کرد: آنها در حال حاضر به دنبال اقداماتی هستند که شاهد پله‌ای یا جمع شدن آسفالت در منطقه پل میدان بار نباشیم.

فکری با اشاره به مشکل معابر برخی از مدارس همدان و اعتراض برخی از والدین نسبت به این موضوع، گفت: مدیران مدارس تمام موارد را به ما منعکس کنند تا حتما به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهیم و پیگیری برای رفع مسئله انجام شود.

وی با اشاره به کنده شدن بخشی از آسفالت بزرگراه امام خمینی(ره) جلوی پمپ بنزین  المهدی، خاطرنشان کرد: در خصوص این مشکل دو بار با شهردار منطقه صحبت کرده‌ام که قول داده‌اند سریع مشکل را برطرف کنند که البته امروز نیز بار دیگر یادآوری خواهم کرد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز در خصوص اعتراضات برخی از خانواده‌ها نسبت به عدم خط کشی معابر و مشکلی که برای فرزندان آنها برای رفتن به مدرسه وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شهر همدان ۴۵۰ کیلومتر معابر بالای ۱۸ متر و ۴۵۰ متر معابر زیر ۱۸ متر دارد.

احسان صباغ با بیان اینکه طبق محدودیت فصل کاری سعی بر این بوده در تمام معابری که حالت جمع‌کننده و پخش‌کننده دارند، کار سریع‌تر پیش رود، گفت: در اصول ترافیکی، معابر سطح‌بندی می‌شوند که تندراه، معابر شریانی اصلی، معابر شریانی فرعی، معابر جمع‌کننده، معابر پخش‌کننده و معابر دسترسی در این تقسیم‌بندی قرار دارند.

وی با  اشاره به اینکه از معابر دسترسی به بالا (کوچه‌ها پایین این معابر قرار می‌گیرند) هر کدام از خودروها سهمی در جابه‌جایی اهالی محل دارند، افزود: برنامه شهرداری این است که معابر اصلی و معابر دسترسی به بالا خط کشی شود.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه نه تنها شهر همدان هیچ جای دنیا کوچه‌ها را خط‌کشی نمی‌کنند، گفت: منطقه شهرک مدنی نیز ممکن است این مشکل را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانم بگویم تمام معابر خط‌کشی شده‌اند و امکان دارد با توجه به حجم وسیعی از شهر، جایی فراموش شده باشد، افزود:‌ شهروندان اگر درخواستی بابت نصب سرعتکاه و المان کاهنده سرعت دارند می‌توانند با سامانه ۱۳۷ و ۳۰۰۰۵۸۵۲ و تلفن ۱۹ـ ۳۸۲۱۵۳۱۷ با ما در تماس باشند یا به صورت حضوری به معاونت حمل و نقل در میدان رسالت مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.

صباغ با بیان اینکه ما در کمیته‌های مربوطه و یا کمیته آرام‌سازی موارد را بررسی خواهیم کرد، گفت:‌ پس از بررسی مصوبات لازم برای احداث یا عدم احداث المان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه‌ دولتی که نیاز به کاهنده سرعت و المان آرام‌سازی اعم از تابلو، سرعتکاه و چراغ داشته باشد به راحتی با قید فوریت می‌توانند با ما مکاتبه کنند تا در اسرع وقت کار انجام شود، تاکید کرد: ممکن است مدرسه‌ای در اقدامات ما جا مانده باشد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان تاکید کرد: مدارس غیرانتفاعی چون به صورت سالانه به دلیل املاک استیجاری و… جابه‌جا می‌شوند، نصب المان و تجهیزات در جلوی این مراکز کاربری خود را از دست می‌دهند و ما باید جاهایی هزینه کنیم که اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی