قیمت آجیل در همدان از ۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان/ آجیل ۴۰۰ هزار تومانی شایعه‌ است

به گزارش عصر همدان، محمد ارغوان امروز  با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی امروز باید همه مردم یاری‌گر هم باشند اظهار کرد: بدون تردید افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر باعث آزردگی خاطر و ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای این اتحادیه تمام تلاش خود را برای ایجاد یک بازار مناسب در شب عید به کار گرفتند تصریح کرد: آجیل‌فروشان قانونی و معتبر با تأمین اجناس با کیفیت و با کمترین قیمت ممکن را تهیه کرده و برای عرضه در بازار شب عید آماده کردند.

 رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان با بیان اینکه آجیل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی شایعه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی بازار و جامعه است ادامه داد: نباید در دام این نوع شایعات افتاد که در نهایت به تشکیل کمپین‌ها در فضای مجازی برای نخریدن آجیل منجر شود چراکه اعضای این صنف و خانواده‌های آنها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما به مردم برای اینکه با مشکلات مالی بر اثر افزایش قیمت‌ها مواجه شدند حق می‌دهیم اما تحریم آجیل باعث آسیب رساندن به اقشاری می‌شود که در این صنف فعالیت می‌کنند.

ارغوان گفت: صدها نفر در صنف آجیل‌فروش حضور دارند و به مانند سایر اقشار جامعه هستند و اگر در این بخش توزیع‌کننده هستند اما در  سایر بخش‌ها به عنوان یک مصرف‌کننده بوده و عضوی از جامعه هستند.

وی اظهار کرد: امروز رکود بازار به اندازه کافی واحدهای صنفی را با مشکل مواجه کرده است و تحریم کردن آجیل شب عید مشکلات را تشدید می‌کند.

نخریدن آجیل باعث ورشکستگی واحدهای صنفی متوسط و ضعیف می‌شود

وی افزود: اعضای این صنف نیز به عنوان کاسب که «حبیب خدا» تلقی می‌شود برای شب عید آماده شده و گاهی تعهدات مالی برای خود ایجاد کردند که اگر موفق به فروش محصولات خود نشوند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.

ارغوان تصریح کرد: امروز آجیل‌فروشان تلاش کردند تا بتوانند با توجه به قدرت خرید جامعه پیشنهادهایی را برای مردم در نظر بگیرند به طوری که انواع آجیل از کیلویی ۷۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان در بازار وجود دارد و هر کس می‌تواند با توجه به شرایط خود از این محصولات تهیه کنند.

وی با بیان اینکه همه واحدها صنفی قانونی و معتبر حداقل سود را برای فروش محصولات خود در نظر گرفتند ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که با توجه به توان و قدرت مالی خود به خرید بپردازند و اجازه دهند که گردش مالی در بازار انجام شود تا همه افراد از آن منتفع شوند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان تأکید کرد: تفاوت قیمت‌ها به کیفیت محصولات و نوع کالاهایی که برای مخلوط کردند در نظر گرفته می‌شوند، باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی