تشکیل پرونده برای ۱۵ دلال مرغ در همدان

به گزارش عصر همدان،  علیرضا حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز طرح ویژه نظارتی نوروز خبر داد و اظهار کرد: سالم‌سازی فضای کسب و کار، حمایت از خریداران، نظارت بر توزیع کالا و حضور موثر و حداکثری بر سطح بازار از اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی گشت‌های ثابت و سیار را در ایام نوروز برقرار خواهد کرد گفت: شعبه ثابت نظارت بر بازار عید در یکی از میادین اصلی شهر همدان مستقر خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه طبق روال سال‌های گذشته تمام مجتمع‌های رفاهی بین راهی راه‌های اصلی را مورد نظارت قرار داده و برای برخی از واحدها اخطار صادر شده است افزود: این طرح در مرحله اول از ۷ تا ۲۷ اسفندماه و مرحله دوم از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با گرانفروشی مبارزه جدی خواهیم داشت گفت: مراکز درمانی و دارویی نیز در ایام نوروز در نظارت دقیق ما قرار دارند.

افزایش نظارت اکیپ‌های نوروزی تعزیرات حکومتی

حسن‌پور با اشاره به فعالیت کشیک‌های نوروزی تامین کننده مایحتاج ضروری مردم گفت: امسال اکیپ‌های نظارت نوروزی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۴۰ نفر در سطح استان نظارت‌ها را در برنامه دارند و تاکید شده در اسرع وقت به شکایات رسیدگی، حکم صادر و اجرا شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه دستورالعمل نظارت بر کالاهای اساسی مردم تاکید است و همراهی مستمر مراجع قضایی و دادگستری در این زمینه وجود دارد افزود: در برخورد با هیچ واحدی اغماض نمی‌شود و هر واحدی تخلف کند با آن برخورد جدی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل نظارت بر کالای اساسی خاطرنشان کرد: یک ماه پیش دادستان کشور دستورالعملی را مبنی بر نظارت کالاهای اساسی صادر کرد و بر این اساس کمیته‌هایی به ریاست دادستان و دبیری تعزیرات حکومتی در استان تشکیل شده است.

 تشکیل پرونده برای ۱۵ دلال مرغ

حسن‌پور به برگزاری سه جلسه رسمی و چندین جلسه غیررسمی در این حوزه اشاره کرد و گفت: طبق اجرای این برنامه برای ۱۵ دلال مرغ پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده افراد شناسایی شده حق خریداری از مرغ و کشتار آنها را در کشتارگاه‌ را داشته باشند افزود: ملزم شده هر فردی بدون پروانه اجازه خرید و فروش مرغ نداشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه مشکلی در حوزه تامین مرغ نیست گفت: در این حوزه دو مشکل وجود داشت که یکی مربوط به واسطه‌های بدون هویت و دیگری به دلیل گرانی مرغ در استانهای همجوار بود که افرادی ترغیب می‌شوند این مواد غذایی را به این استان‌ها ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه سعی شده کیفیت مرغ بالا رود خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته تا حد زیادی کیفیت مرغ در استان افزایش یافته و با افتتاح فاز دوم کشتارگاه مرغ در همدان وضعیت بهتری نیز حاکم می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در حوزه نهاده مرغ است گفت: با وجود اینکه دولت برای نهاده مرغ یارانه تعیین کرده اما خارج از شبکه در بازار عرضه می‌شود.

جریمه ۱۸ رستوران در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از جریمه ۱۸ واحد رستوران خبر داد و افزود: این واحدها ۳٫۵ میلیارد ریال جریمه شده‌اند و سه مباشر اصلی عرضه گوشت منجمد ۱٫۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گوشت‌های یخی کیفیت ندارد و مردم سعی می‌کنند چنین محصولاتی را نخرند آیا نظارت در این حوزه وجود دارد؟ افزود: بازدیدهایی انجام شده و این مواد کیفیت لازم را داشته‌اند اما از طریق رسانه متوجه شدیم در عرضه گوشت تقلب‌هایی هم می‌شد که البته در همدان مشاهده نشده است.

بیش از ۹۰ درصدد متهمان همدانی نیستند

حسن‌پور با بیان اینکه عمده متهمان پرونده‌های تعزیرات حکومتی همدانی نیستند گفت: بیش از ۹۰ درصد متهمان شناسایی شده همدانی نیستند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۱۰ مورد پرونده قاچاق سوخت خاطرنشان کرد: رستوران‌های همدان بالاترین کیفیت و کمترین قیمت دارند و این موضوع به دلیل نظارت سازمان‌ها و توجه به کیفیت از سوی واحدهاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه تعداد بالای پرونده‌ها در حوزه رستوران‌ها مبنی بر پایین بودن کیفیت غذاهای این واحدها نیست بلکه نظارت بالاست افزود: هم به صورت دوره‌ای و هم اتفاقی به ویژه رستوران‌های پررفت و آمد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر رستوران‌های مورد توجه مردم بررسی می‌شود که کمترین تخلف را تاکنون داشته‌اند بیان کرد: برخی از پرونده‌ها در خصوص مواد اولیه است که نظارت در این حوزه را نشان می‌دهد.

حسن‌پور با بیان اینکه با همکاری اتاق اصناف سعی کرده‌ایم حضور در بازار میدانی و ملموس باشد گفت: مراجع نظارتی وقتی وارد مجتمع می‌شوند اهالی متوجه حضور آنها هستند و کشف و احراز تخلف نیز مستلزم این است که مشهود باشد.

وی با بیان اینکه چون نیروها زود شناسایی می‌شوند به همین خاطر انواع برنامه‌ها را برای آنها در نظر می‌گیریم افزود: گاهی اوقات از سایر پرسنل یعنی پرسنل اداری و مالی برای کشیک می‌فرستیم که سعی می‌کنیم ناشناس باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: نیروهای تعزیرات حکومتی از مرکز به همراه گشت سیار شهرستان‌ها در بازار حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی