هیات‌های ورزشی با نگاه اقتصادمحور از سالن‌ها استفاده کنند/ ارائه کارکرد تندرستی بانوان تا پایان ۲۰۲۵

به گزارش عصر همدان، فریبا محمدیان روز گذشته در نشست تخصصی با سمن‌های شهرستان ملایر با اشاره به منابع محدود دنیا اظهار کرد: با این وجود نیازها نامحدود است و فرهیختگان و خوشفکران باید وارد شوند نیازها را اولویت‌بندی و سازماندهی کنند تا با استفاده از منابع محدود با سطح بهره‌وری بالا اتفاقات خوبی برای مردم رقم بخورد.

 وی با اشاره به راهکارها و قانون در واگذاری فضاهای ورزشی گفت: با این وجود با راهکارهای قانونی در شهرستان‌ها فضاهای ورزشی به هیات‌ها واگذار شده است.

  معاون وزیر ورزش و جوانان در امور  ورزش بانوان افزود: هیات‌های ورزشی ملزم هستند با نگاه تولیدمحور و اقتصادمحور این سالن‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: اما این نگاه تولیدمحور و اقتصادمحور باید به گونه‌ای باشد که  خدماتی که در این سالن‌ها ارائه می‌شود برای بانوان نیز بوده  و ساعاتی که برای بانوان استفاده می‌شود ساعات مفید روز باشد.

محمدیان اضافه کرد: اگر ساعاتی غیر مفید این سالن‌ها در اختیار بانوان باشد مورد قبول ما نیست چراکه در شأن بانوان نبوده و با توجه به نقش فردی و اجتماعی بانوان در جامعه تاکید موکد داریم ساعات مفید برای بانوان در سالن‌ها  مورد استفاده قرار گیرد.

 وی در ادامه تصریح کرد: در بحث حاشیه‌نشین‌ها و بانوان ساکن روستاها، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و آسیب‌دیدگان اجتماعی این وزارتخانه برنامه‌های ویژه‌ای را برای این افراد تدارک دیده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور  ورزش بانوان افزود: از محل ماده ۹۴ احکام برنامه ششم که از ۲۷ صدم درصد ارزش ارزش افزوده ویژه این حوزه برنامه‌های اختصاصی مطرح شده که بخشی از آن در قالب سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی مطرح و یک بخش دیگر سکونتگاه‌های غیر رسمی و ویژه حاشیه‌نشین‌هاست و کارگاه‌های توانمندسازی بانوان جزو مسائلی است که به دنبال آن هستیم که انجام شود.

 وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی بانون تا پایان سال ۲۰۲۵ باید گزارشی از کارکرد درست تندرستی بانوان ایرانی به بهداشت جهانی ارائه دهیم که باید برنامه‌ها را در این راستا اجرا کنیم.

 محمدیان خطاب به هیات‌های ورزشی  افزود: انتظار ما این است که هیات‌های ورزشی در برنامه‌های خود حتما از نظرات خوشفکران و سمن‌ها استفاده کنند  و سمن‌ها هم در کنار هیات‌ها با تعامل و همکاری بیشتر حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: بی شک این تعامل و همکاری می‌تواند اتفاقات خوبی را برای مردم رقم بزند و در تولید و اقتصاد داخلی کمک شایانی را به توسعه هر چه بیشتر برنامه‌ها داشته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان افزود: خروجی مبحث ما این است از اقداماتی که موجب هدررفت منابع شود جلوگیری شود و باید به دنبال اقدامات مشارکتی باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره ورزش و جوانان در راستای تندرستی و ایجاد نشاط در جامعه گفت: این برنامه‌ها به صورت جدول‌بندی و به استانها ابلاغ و برخی از آنها نیز اجرا شده که جام تندرستی از برنامه‌هایی است که امسال اجرا می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه توجه به سلامت ذهن و پر کردن اوقات فراغت نیز از برنامه‌هایی است که وزارت ورزش و جوانان برای آن برنامه دارد گفت: در این زمینه نیز سمن‌ها باید ورود پیدا کرده و به دنبال ایجاد یک نشاط اجتماعی باشند.

وی گفت: هر فرد ۴ تا ۵ ساعت فرصت فراغت دارد و امروزه مطالعات نشان داده فرزندان ما گاها تا ۹ ساعت پای فضای مجازی هستند که این اتفاق زمینه انواع بیماری‌های ذهنی و جسمی را فراهم می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان افزود: در این راستا سمن‌ها و هیات‌های ورزشی می‌توانند با ایجاد برنامه‌های بانشاط نقش مهمی را در گرایش جوانان و نوجوانان به سمت برنامه‌های ورزشی و اجتماعی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بحث بعدی ما ورزش‌های تطبیقی است که یکی از مباحث ما توجه به سالمندان، زنان باردار و افراد با توانمندی ویژه است که به این گروه‌ها نیز باید هیاتها خدمات ویژه ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به اینکه افرادی که دارای توانمندی‌های خاص هستند باید در کنار اعضای سالم جامعه از همه امکانات برخوردار باشند گفت: یکی از برنامه‌های ما مناسب‌سازی سالن‌های ورزشی است چنانچه سالنی با بیماران خاص مواجه است  و نیاز به مناسب‌سازی دارد باید اعلام شود تا امکانات مناسب‌سازی آن صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نخبگان و ورزشکاران ما مراجع بزرگ اجتماعی هستند، افزود: من امروز با فهرستی از ورزشکاران شایسته و نخبه در ملایر و استان مواجه شدم که برای من بسیار باعث خوشحالی و خرسندی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان با اشاره به اینکه دشمنان ما امروز به دنبال این هستند تا الگوهای غیر اخلاقی را به عنوان الگو برای نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کند، تاکید کرد: ما مراجع بزرگ اجتماعی در جامعه کم نداریم که نیاز است این افراد بیشتر معرفی و حمایت شده و الگوی جوانان و نوجوانان قرار گیرند.

وی اضافه کرد: نسل امروز ما باید بداند این مراجع موفق چه فراز و نشیب‌های را برای رسیدن به موفقیت طی کرده‌اند و با زندگینامه این افراد آشنا شوند.

محمدیان بر توزیع عادلانه منابع ورزشی بین آقایان و بانوان، بر توجه به استعدادهای ورزشی و آمایش رشته‎های دارای استعداد تاکید کرد و افزود: اگر مشکلاتی وجود دارد حتما مطرح شود تا با برنامه‌‌ریزی به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی