قانونی که دور زده می‌شود/ فکری کنید…

به گزارش عصر همدان، رضا عزیزی با اشاره به انجام تست اعتیاد از تمام رانندگان اظهار کرد: اگر در مرحله اول تست اعتیاد راننده مثبت باشد، پلیس وظیفه دارد مدارک او را بگیرد و از ادامه فعالیت تا مشخص شدن وضعیت او جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه خارج از قانون نمی‌توان کاری کرد و باید تست اعتیاد مثبت باشد تا راننده‌ای را از ادامه فعالیت بازداشت گفت: با گرفتن تست اعتیاد اگر مثبت باشد مدارک به بهداری نیروی انتظامی برای بررسی بیشتر ارجاع داده می‌شود که در آنجا حتی نوع ماده مصرفی نیز مشخص می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان اینکه در صورت مثبت بودن تست اعتیاد، راننده باید پرداخت ۴۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کند افزود: دفترچه و گواهی‌نامه رانندگی این فرد نیز به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود که نمی‌تواند المثنی هم دریافت کند.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان دو جلد گواهینامه دارند که به هنگام گرفتن گواهینامه بعدی گم‌شدن گواهینامه اول را مطرح کرده‌اند گفت: حتی به هنگام جریمه گواهینامه المثنی نیز از آنها اخذ می‌شود.

رئیس پلیس راه همدان با اشاره به اینکه برخی از رانندگان قانون را دور می‌زنند و این واقعاً واقعیت دارد، خاطرنشان کرد: شنیده شده که برخی رانندگان برای اینکه تست اعتیاد آنها مثبت نشان ندهد، از جوش شیرین و برخی از قرص‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان می‌دانند که در چه مسیرهایی تست اعتیاد گرفته می‌شود و چند دقیقه قبل از اینکه به آنجا برسند، داروهایی استفاده می‌کنند تا اعتیاد آنها مشخص نشود افزود: در برخورد با رانندگان ما موظفیم بر اساس قانون عمل کنیم و خارج از این رفتار مشکلاتی پیش خواهد آمد و باید پاسخگوی مقامات بالا باشیم.

عزیزی با اشاره به اینکه متاسفانه به هنگام گرفتن تست اعتیاد ظاهر برخی از رانندگان نشان می‌دهد که اعتیاد دارند اما وقتی تست گرفته می‌شود منفی نشان می‌دهد، تاکید کرد: این دیگر وظیفه ما نیست تا دنبال علت بگردیم و باید مسؤولان به فکر چاره‌ باشند.

وی با بیان اینکه برخی از تصادفات به علت اعتیاد رانندگان به مواد مخدر رخ می‌دهد خواستار توجه به این موضوع و حل مشکلاتی مانند دور زدن قانون توسط این افراد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی