گردشگری دینی تبلیغ شود

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران پنج قاره در همدان، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سال ۲۰۱۸ در همدان رخ داده است، اظهار کرد: حضور سفیران و نخبگان پنج قاره جهان در شهر تاریخی همدان یکی از این اتفاقات منحصر به فرد است.

وی به تشریح گردشگری دینی پرداخت و گفت: بالغ بر ۲۲۰ بقعه در استان همدان که حدود ۶۰ بقعه جزو بقاع شاخص ملی و استانی است که این مهم ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دینی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امامزاده محسن(ع) را یکی از مناطق گردشگری استان دانست و با بیان اینکه درگاه گردشگری و مناطق خرم و سرسبز در این مسیر چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند، گفت: سبزی جاده امامزاده محسن(ع) برای خود یک جاده چالوس است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی باید معرف و مبلغ حکیم ابوعلی سینا باشند چراکه حکیم هزاره‌ها خود یک عنصر دینی است، افزود: این دانشمند بزرگ هر جا به مشکل برمی‌خورد با توسل به نماز آن را حل می‌کرد.

آزادیخواه با بیان اینکه مقبره باباطاهرعریان ظرفیت دینی دیگری است که باید از آن بهره بردر، گفت: از سوی دیگر بسیاری از علمای ما نزد آیت‌الله بهاری و آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی تربیت یافته‌اند که باید این مهم را مد نظر داشت.

وی در ادامه با اشاره به  برگزاری رزمایش ۲۰ هزار نفری بسیجیان همزمان با این مراسم از هشت سال دفاع مقدس که مردم همدان خوش درخشیدند و شهدای بسیار از این استان تقدیم شد، سخن گفت و افزود: شهیدآیت‌الله مدنی به عنوان شهید محراب، قبل از آذربایجان در همدان بودند و مردم همدان و بازاریان با ایشان خاطره شیرینی دارند، در حال حاضر منزل ایشان نیز محلی برای حضور گردشگران دینی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادی از شهید آیت‌الله مفتح کرد و او را یکی از شهدای تروریسم خواند و در ادامه از خدمات شاخص شهید احمدی‌روشن به عنوان شهید هسته‌ای سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج رسول حیدری از ملایر در بوسنی شهید شد و شهید همدانی شهید مدافع حرم، در همدان پرورش یافته است، گفت: امیدوارم همه مروج فرهنگ دینی باشیم که در این میان باید گردشگری با محوریت دینی مورد توجه باشد و تبلیغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی