برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه همدان

اصغر رسولی با بیان اینکه عزاداری برای شهدای دشت کربلا بعد از گذشت یک‌هزار و ۴۰۰ سال از این واقعه جانگذار نشان‌دهنده عشق و ارادت مسلمین جهان به ائمه اطهار است، اظهار کرد: هر سال شاهد گسترش این فرهنگ در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی طبق برنامه مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) پیگیری و برگزار می‌شود، افزود: امسال ۱۵ هزار دست لباس برای برگزاری این همایش در استان در نظر گرفته شده است هر چند سال گذشته ۲۴ هزار دست لباس دوخته شده بود که امسال به دلیل تورم تقریباً قیمت تمام شده لباس‌ها چندین برابر شد.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان با بیان اینکه امسال برنامه‌ها در ۱۵۰ نقطه از استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۵۰۰ برنامه‌ خارج  از کشور و ۴ هزار و ۵۰۰ برنامه در داخل کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازتاب جهانی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: این مراسم همزمان در سطح کشور در دیگر کشورها نیز برگزار می‌شود.

رسولی با بیان اینکه همه شرکت‌کنندگان از سربند یا صاحب الزمان(عج) استفاده می‌کنند، بیان کرد: امید است شیرخوارگانی که در این مراسم شرکت می‌کنند به نحوی تربیت شوند که در آینده سربازی پا به رکاب برای امام زمان(عج) باشند.

وی با بیان اینکه پیوند عاشورا با مهدویت جزء اهداف برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی است، بیان کرد: به دنبال اثرگذاری فرهنگ تشیع و ترویج فرهنگ عاشورایی در جهان هستیم.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان با بیان اینکه کشورهای مختلفی از پنج قاره در این همایش شرکت دارند، خاطرنشان کرد: تعدد برنامه‌ها در هند، پاکستان و عراق بیشتر از سایر نقاط جهان است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ در کشورهای اروپایی، استرالیا و آمریکای جنوبی نیز برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی به شکلی است که تا چند سال آینده فقط در کشور هندوستان بیش از ۱۰ هزار برنامه برگزار شود.

رسولی با اشاره به اینکه گام دوم مجمع به شکلی است که در ۱۰ ساله دوم برنامه‌ها به بیش از ۲۰ هزار عنوان برنامه در داخل و خارج از کشور ارتقا یابد، گفت: هندوستان علاقمندی زیادی به این همایش دارد تا جایی که غیرمسلمانان نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همدان امسال نیز همچون سال‌های گذشته به عنوان یکی از استان‌های برگزارکننده این همایش با برنامه‌ریزی وارد شده است، افزود: هماهنگی با برنامه‌های مجمع و تعدد برنامه‌ها در استان از اهداف ما در برگزاری هر چه باشکوه این مراسم در روستاها و شهرهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی