بازگشت ساختمان بانك ملي به موقوفه شاهزاده حسين(ع)/ استانداري موظف به تأمين مكان بانك شد

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند روز گذشته در جمع خبرنگاران از برنامه‌های عید غدیر در همدان خبر داد و اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان ویژه‌برنامه‌هایی را در بقاع متبرکه شهرستان‌های همدان برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اعزام ۲۱ نفر از مبلغان حوزه علمیه طی ایام غدیر به اماکن مذهبی استان، گفت: این مبلغان از اساتید حوزه و دانشگاه هستند که طی سه روز به کار تبلیغی در اماکن مذهبی استان خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید به اینکه مراسم جشن عید غدیر در هشت بقعه متبرکه شهرستان همدان برگزار خواهد شد، افزود:  این مراسم در سه بقعه ملایر، ۶ بقعه نهاوند، یک بقعه اسدآباد و رزن و  چهار بقعه تویسرکان و کبودراهنگ برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن عید غدیر در ۳۱ بقعه متبرکه همدان

وی با بیان اینکه ۳۱ بقعه متبرکه استان مجری طرح جشن عید غدیر است، گفت: برخی از این بقاع متبرکه سه شب و برخی یک شب بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه عید غدیر را برگزار خواهند کرد.

کاروند با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: چند اقدام ویژه نیز در ایام عید غدیر در نظر گرفته شده که در حال برنامه‌ریزی برای این امور هستیم.

وی با اشاره به حمایت از بیماران سخت‌درمان شهرستان ملایر طی ایام عید، افزود: به بیمارانی که پرونده تشکیل داده‌اند یک‌میلیون تومان اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان نیز نیت واقف برای کمک به بیماران سخت‌درمان مختص برخی از روستاهاست، گفت: به برخی از بیماران یک میلیون تومان اهدا می‌شود که البته این مختص به روز عید غدیر نیست.

وی از اهدای ویلچر به تعدادی از بیماران زیرپوشش بهزیستی شهرستان ملایر در ایام عید غدیر خبر داد و افزود: همایش تجلیل از پیرغلامان در شب عید غدیر در شهرستان ملایر با همکاری اوقاف و  تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد که اطعام‌دهی نیز در برنامه قرار دارد.

کاروند با اشاره به برپایی کاروان شادی در روستای تجر شهرستان ملایر، تصریح کرد: در برخی از امامزاده‌ها مانند امامزاده عبدالله(ع) همدان مراسم نورافشانی جشن بزرگ عید غدیر را داریم.

وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه شاخص استان در شب عید غدیر مولودی‌خوانی و تجلیل از سادات، برپایی ایستگاه صلواتی و خطبه‌خوانی در دستور کار است، افزود: دعوت از علما به ویژه خانواده شهدا و مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به پرده‌خوانی و برگزاری تئاتر واقعه غدیر در امامزاده عبدالله(ع) همدان، گفت: این برنامه‌ها در روز عید غدیر در محوطه بیرونی امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت برگشت بانک ملی به موقوفه شاهزاده حسین(ع) اظهار کرد: ۱۰ روز پیش جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، رئیس بانک ملی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و نمایندگان همدان و فامنین در مجلس داشتیم که مصوباتی خوبی تصویب شد.

برای بازگشت بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) نیاز به پیگیری و روحیه مطالبه‌گری داریم

کاروند با بیان اینکه این جلسه چند مصوبه داشت که یکی از آنها در اختیار قرار دادن فضایی به بانک ملی از سوی استانداری بود، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر مکان موقوفه به امامزاده برگردد و بتوانیم از آن به نحو احسن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در پیگیری این مسئله هیات امنای شاهزاده حسین(ع) زحمات بسیاری کشیده‌اند، خاطرنشان کرد: نقش آنها در استقامت و پیشرفت امور موثر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: نمایندگان مردم همدان در مجلس و در رأس آن هیات امنای شاهزاده حسین(ع) تلاش بسیاری داشته‌اند.

 وی با بیان اینکه اعضای هیات امنای امامزاده و اوقاف سال‌ها پیگیر بازگشت مکان موقوفه بودند و بنده نیز طی دو سال پیگیر بودم، گفت: برای بازگشت بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) نیاز به پیگیری مستمر و روحیه مطالبه‌گری به ویژه از سوی مردم داریم.

کاروند با تاکید به اینکه ما نیز با جدیت پیگیر  این مسئله هستیم، افزود: با بازگشت بانک ملی به هیچ وجه قصد تخریب آن را نداریم و به دنبال این هستیم با برنامه‌ریزی دقیق تبدیل به یک مکان فرهنگی شود.

وی با بیان اینکه هنوز مرکز فرهنگی و غنی در استان وجود ندارد و از فضای بانک ملی می‌توان در این زمینه استفاده کرد، گفت: شاهزاده حسین(ع) و بانک ملی را نگاه مردمی و نه نگاه اوقافی می‌دانیم و باید مطالبه‌گری در این زمینه قوی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: مستندات لازم برای موقوفه بودن بانک ملی وجود دارد و حتی عکس هوایی از سال ۱۳۳۵ و ۱۳۴۶  در اختیار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی