ایران در کمیته اعتبارنامه‌های سازمان جهانی گردشگری عضو شد

به گزارش عصر همدان، سال گذشته هیأت اعزامی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌ ریاست علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، با هدف شرکت در بیست‌ و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر چنگدوی چین پس از ملاقات‌های دوجانبه، رایزنی‌ها و حضور در نشست رسمی مجمع عمومی شرکت کردند.

عضویت ایران در کمیته اعتبارنامه‌های سازمان جهانی گردشگری یکی از دستاوردهای این سفر مهم بود.

در این کمیته مدارک و اعتبارنامه کشورها، افراد و نهادهایی که مایل به پیوستن به این سازمان هستند بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

همچنین جمهوری اسلامی ایران به‌ مدت چهار سال برای بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به‌ عنوان عضو شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد.

اما در این میان پذیرفته شدن پیشنهاد میزبانی همدان برای چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ را می‌توان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ملی این سفر محسوب کرد که به‌ موجب آن مجموعه سیاحتی علیصدر همدان (یکی از ۱۲ عضو وابسته جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی گردشگری) به‌ عنوان میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) انتخاب و معرفی شد.

هیأت اعزامی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این سفر جمهوری اسلامی ایران را برای بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به‌ عنوان نایب‌ رئیس کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا پیشنهاد داد که پس از رأی‌گیری اعضا با این پیشنهاد موافقت کردند.

اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد کنوانسیون اخلاق گردشگری را نیز نباید از قلم انداخت.

جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی با موضوع بررسی متن پیش‌نویس کنوانسیون اخلاق گردشگری، لزوم تطابق مفاد کنوانسیون مذکور با قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی را ضرورت تصویب پیوستن به کنوانسیون ذکر کرد.

جمهوری اسلامی ایران از شرکت در رأی‌گیری برای پذیرش کنوانسیون اخلاق (رأی‌گیری به‌ صورت «بلی» و «خیر») خودداری کرد و از حق تحفظ از پذیرش آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی