یک ریال از کمک‌‌هزینه‌ هیأت‌های حسینی و مساجد اتلاف نشده است/ کمک به خودکفایی مساجد و حسینیه‌ها

ابراهیم مولوی با بیان اینکه هر ساله در قالب ماده ۱۶ و ۱۷ قانون شهرداری هزینه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و خیریه‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این هزینه‌ها به تعمیرات مساجد، کمک به هیأت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌‌هزینه در ماه محرم و در زمان عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) به مساجد تعلق می‌گیرد، افزود: این اعتبارات در سال‌های گذشته با هماهنگی شورای شهر توسط شهرداری و هیأت امنای مساجد برای اقدامات عمرانی مساجد هزینه شده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در راستای خودکفایی مساجد و تأمین هزینه‌های آنان با هماهنگی با مدیریت شهری و مدیریت ارشد استان و ائمه جماعات مصوبه‌ای در صحن شورا گذرانده شده تا هر حسینیه و مسجد با توجه به اهمیت مکانی که در آن قرار گرفته فضاهای تجاری  به مساحت ۳۰ متر و یا حداکثر ۲ فضای ۳۰ متری در اختیار داشته باشد تا از محل اجاره آن درآمدی برای مسجد حاصل شود.

وی ادامه داد: این واحدها در اختیار مساجد و مدیریت آن برعهده هیأت امنا است تا بتواند هزینه‌های مسجد را تأمین و در امور مختلف مانند هزینه‌هایی چون آب، برق، گاز و… هزینه کند و اطمینان خاطری برای اهالی هر مسجد و هیأت امنای آن باشد.

مولوی با اشاره به اینکه تاکنون کمک هزینه‌ای به هیأت‌های مذهبی داده نشده است، گفت: به دنبال بهبود شرایط مالی شهرداری هستیم تا بتوانیم به هیأت‌های مذهبی کمک هزینه‌ای را اختصاص دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی از افراد به دنبال مسموم‌سازی فضا هستند، اظهار کرد: باید متأسف بود برای افرادی که خود را از متشرعان می‌دانند و سخنان ناصحیح را در فضای مجازی ترویج می‌کنند.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پنج سال است در شورای شهر به عنوان نماینده مردم حضور دارم و یک ریال مبالغ تخصیص یافته به هیأت‌های مذهبی در راه مباحث شخصی یا مباحث انتخاباتی اعضای شورا هزینه نشده است؛ تصریح کرد: سال‌های گذشته مسبوق به سابقه بوده که در ایام محرم ۱۵ عضو شورای چهارم هر نفر ۲ میلیون تومان در اختیار داشتند که از ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده ۱۵ میلیون تومان برای برگزاری مراسم مذهبی در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری قرار گرفته و ۱۵ میلیون تومان نیز برای مراسم ویژه بانوان و آقایان در ماه محرم تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مصوب شد اعضای شورای اسلامی شهر که در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند کمکی ناچیز برای برگزاری مراسم در قالب کارت‌های هدیه ۱۰۰ هزار تومانی داشته باشند.

مولوی با بیان اینکه مجموع این اعتبارات در سال جاری هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۲ تا ۳ میلیون تومان برای هر عضو شورا در نظر گرفته می‌شد که این مبالغ در برابر هزینه‌هایی که دشمنان علیه تشیع و تفکر حسینی اختصاص می‌دهند بسیار ناچیز است.

وی تأکید کرد: هدف از این اقدام حرکت در راستای ترویج بهتر و عمیق‌تر فلسفه قیام عاشورا و کمک به این جریان عظیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی