احداث سایت موزه میدان امام هدر رفتن سرمایه مردم است

به گزارش عصر همدان،‌ سید مسعود عسگریان با بیان اینکه احداث سایت موزه در میدان امام خمینی(ره) به نفع شهر و شهروندان نیست، اظهار کرد: احداث سایت موزه باعث دوباره کاری شده و سرمایه‌های شهری را به هدر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار متر مربع موزه منطقه‌ای غرب کشور برای همدان تعریف شده، افزود: با احداث این موزه همه آثار تاریخی کشف شده در همدان به این موزه منتقل می‌شوند و با وجود آن نیاز به موزه جدید نیست.

رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورا با اشاره به اینکه اعتبار و عزم لازم برای احداث سایت موزه در دستگاه‌های متولی وجود ندارد، تصریح کرد: احداث سایت موزه وظیفه دستگاه‌های متولی امر یعنی میراث فرهنگی است و شورای شهر اعتباری در این حوزه اختصاص نخواهد داد.

وی با بیان اینکه آیا واقعا در حال حاضر کمبود شهر همدان موزه است؟ ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ مصوب شده است که یک مخزن برای نگهداری اشیا با ارزش و ۸ هزار متر مربع هم سایت موزه مرکزی احداث شود که تا کنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

عسگری خاطرنشان کرد: مرکز این موزه با میدان امام فاصله بسیار کمی داشته حال احداث این موزه دارای توجیه قانونی است؟

وی با بیان اینکه بهتر است فضای میدان را برای طرحی دیگر اختصاص دهیم، گفت: بهتر است که موازی‌کاری انجام نشود و پول مردم به درستی هزینه شود.

رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورا با طرح این سوال که آیا همدان به اندازه کافی اشیاء ارزشمند دارد که این میزان فضای اختصاص یافته به موزه را بتواند پوشش دهد؟، بیان کرد: احداث این سایت موزه ضرورتی  نداشته و ما باید بتوانیم در آینده نیز پاسخگوی مردم باشیم و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی