افزایش قیمت‌ها و نگرانی اعضای شورای شهر همدان

به گزارش عصر همدان، علی فتحی در جمع خبرنگاران باتشریح دستاوردهای اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهار داشت: امسال همدان به دلیل برگزاری رویدادهای ۲۰۱۸، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و اجلاس مشورتی کلانشهرها به خوبی به ایران و جهان معرفی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه خروجی همه این موارد باید به نفع مردم باشد، شورای اسلامی شهر همدان نیز با برگزاری چنین اجلاس‌هایی به دنبال حل مشکلات و ارتقا و توسعه شهر است.

وی مطرح کرد: در شرایط کنونی جامعه که یکی از نگرانی‌های ما افزایش قیمت‌ها و گران‌تر تمام شدن پروژه‌های شهری نسبت به قراردادهای منعقد شده بود، توانستیم بارایزنی‌ها مشکل پیش آمده برای پیمانکاران را تاحدی برطرف کنیم.

فتحی با بیان اینکه با افزایش یکباره قیمت‌ها پیمانکاران یا باید چندین میلیارد تومان ضرر را متحمل شده  و یا روانه زندان می‌شدند گفت:در کمیسیون شهرسازی و معماری این مسئله مطرح و برای آن راهکارهایی در نظر گرفته شد، و مقرر گردید قیمت مصالح به روز حساب شود تا مشکلات پیمانکاران کاهش یابد.

وی با اشاره به موضوع آرا صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری و ابطال برخی مصوبات شوراهای اسلامی شهر بر اساس قانون و یا تفسیر قانون عنوان کرد: برخی از مسائل شهری در شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای آن نسخه واحد پیچید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان ابراز کرد: به عنوان نمونه یکی از مشکلات امروزه شهرهایی چون همدان وجود آژانس‌های اینترنتی است که شاید برای شهرهای بزرگی چون تهران که آمار بیکاری پایین و مسیرها طولانی است مناسب باشد اما در شهری مانند مناسب نیست و سبب بروز اتفاقای مانند اعتراض امروز تاکسی‌داران در خیابان شریعتی می‌شود.

 وی درباره دیگر تصمیمات گرفته شده در کمیسیون‌ها افزود: در کمیسیون‌های اجلاس قانون ارزش افزوده، مسائل مربوط به آلودگی هوا و محیط زیست و قطار شهری نیز مطرح شد که هر یک در شهرهای مختلف تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

فتحی از اعلام پیشنهاد دائمی شدن دبیرخانه اجلاس توسط همدان خبر داد و ابراز کرد: اگر دبیرخانه دائمی در همان باشد ما راحت‌تر می‌توانیم مصوبات را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان  با تاکید براینکه هرچه مراودات همدان با دیگر شهرها افزایش یابد و رفت و آمد به همدان روند نزولی به خود بگیرد، اشتغال بیشتری نیز برای خدمات دهی به این گردشگران ایجاد می‌شود گفت: بسیاری از میهمانان بودند که برای نخستین بار به همدان سفر می‌کردند که از این به بعد به عنوان یک سفیر برای معرفی ظرفیت‌های همدان عمل می‌کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی