منطقه «خضر» پایلوت بازآفرینی شهری شود

به گزارش عصر همدان، علی تعالی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با بیان خرسندی از تحرک خوب شهرداری همدان و شرکت گاز و همه دستگاه‌های ذیربط برای زیرسازی محلات مختلف همدان اظهار کرد: امروزه زیرسازی بسیاری از محلات همدان انجام شده اما هنوز محلاتی هستند که نیاز به بازآفرینی دارند.

وی با بیان اینکه همدان همیشه در ارزیابی بازآفرینی توانسته رتبه نخست را کسب کند، افزود: در این راه خواستاریم تغییرات سیاست‌های حوزه بازآفرینی به زودی اعلام شود البته نباید سیاست‌های ثابت قابل تغییر باشد چراکه ارزیابی و تصویب اعتبارات باید زودتر انجام شود.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: امسال با همت و تلاش شهرداری ۲ هزار تن قیر برای آسفالت معابر تخصیص یافت که می‌تواند در سهولت عبور و مرور شهری تاثیرگذار باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه بهسازی پروژه بزرگ بلوار ارم توسط شهرداری آغاز شده است؛ زیرساخت‌های محله خضر نیز برای تسهیل در بازآفرینی آماده شده است.

تعالی ادامه داد: محله خضر مهمترین پایلوت ستاد بازآفرینی شهری انتخاب شده است و امیدواریم در ارزیابی استان‌ها دوباره رتبه برتر را به دست آوریم، البته در گذشته بررسی از وضعیت محله‌های طرح بازآفرینی شده بود که وضع نامناسبی داشتند و بسیاری از معابر خاکی بودند که اکنون وضع بهتری پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه محلات مورد هدف بازآفرینی از اولویت ستاد است و تلاش می‌کنیم تا در بازآفرینی محلات تغییر و تحولی در توسعه محلات داشته باشیم، بیان کرد: تغییرات فراوان و گسترده اعتماد مدیران و مردم را سلب می‌کند از این رو سیاست‌ها باید مطالعه شود.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه بعد از محله خضر به حصار علی‌آباد خواهیم رفت، تصریح کرد: منطقه خضر زیرساخت‌های آماده‌تری نسبت به سایر نقاط شهری داشته و معتمدین این منطقه، پیگیری‌های بیشتری داشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم با کمک معتمدین این منطقه بتوانیم خضر را به عنوان پایلوت بازآفرینی شهری معرفی کنیم چراکه پس از این منطقه، حصار امام و مطهری، دیزج، منوچهری، مزدقینه، سیلو، میدان رسالت، محله حاجی، کبابیان، جولان، دره مرادبیگ و روستاهای حاشیه‌ای در دستور کار بازآفرینی قرار دارند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ستاد بازآفرینی شهرستان همدان با جداره سازی محلات کلپا، حاجیان و کبابیان کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: در محله حاجیان تملک خانه صالحان انجام شده و این خانه در حال مرمت است.

مجید یوسفی‌نوید خاطرنشان کرد: هم اکنون با انجام انشعابات و به‌روزرسانی زیرساخت‌های محله‌های حاجیان و کبابیان برای کفسازی و مبلمان محله اعتباراتی مشخص شده و به دنبال انجام زیرسازی هستیم.

وی تصریح کرد: در دستورالعمل کشوری ۱۶ پایلوت در کل کشور داریم که یکی از آنها در شهر همدان است و ستاد بازافرینی شهری سالانه ۲۷۰ محله در کل کشور را بازآفرینی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی