توزیع یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه پیشگیری از مواد مخدر

به گزارش عصر همدان، سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به فعالیت مافیا و باندهای سازمان‌یافته‌ مواد مخدر اظهار کرد: اعضای این باندها با روش‌های متعدد سعی در عرضه، شیوع و گسترش مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با این هجمه گسترده، یک مبارزه و عزم اجتماعی می‌طلبد، گفت: کارهای موضعی و پراکنده در این حوزه ما را به هدف نمی‌رساند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایجاد هم‌افزایی و بکارگیری همه عناصر در جامعه برای مقابله با مواد است، خواستار مدون شدن برنامه‌های کمیته‌ای و تشکیل به موقع جلسات کمیته‌ها در این حوزه شد.

وی تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که همه عناصر را درگیر مبارزه با مواد مخدر کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه جمعیت قابل توجه و آسیب‌پذیر جوانان و نوجوانان بیشتر در آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: باید توجه ویژه به این مهم داشته باشیم؛ برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد برای مدیران و مربیان و آموزش‌ به والدین باید مد نظر باشد که تحقق این مهم نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای گروه هدف با تکیه بر اصل محتوا و بهره‌گیری از اساتید اهل فن صورت گیرد که منجر به تثبیت یک ارزش و هنجار در گروه هدف شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم مهمترین عامل در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کم‌هزینه‌ترین، حوزه پیشگیری است، یادآور شد: ۱۴ دستگاه در کمیته پیشگیری فعال هستند که بتوانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب، تأثیر عمیقی در جامعه بگذارند.

وی با بیان اینکه انتظار است کارهای فوق‌العاده برای اثربخشی بیشتر در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام شود، اظهار کرد: برای اجتماعی کردن امر پیشگیری باید از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود؛ دستگاه‌ها، وظایف و ماموریت‌های قابل واگذاری در امر مبارزه و پیشگیری را به سمن‌ها واگذار کنند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه دولت با وجود تنگناهای اقتصادی، اعتبارات خوبی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده است، گفت: امسال حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مرحله اول بین دستگاه‌ها در حوزه درمان و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: حدود دو برابر اعتبارات یاد شده نیز در اعتبارات حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توزیع خواهد شد؛ ضمن اینکه اعتبارات هدفمند و اثرگذار توزیع شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان به انجام موثر فعالیت‌های حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: با تلاش و رشادت‌های مأموران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ضربات قابل توجهی به باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر قبل از ورود به استان زده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی