محيط زيست: نقض حکم اعدام محیط‌بان همدانی/ معاون حقوقی: رد می‌كنم، در انعكاس خبر عجله شده است

به گزارش عصر همدان، در حالی روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان همدان خبری مبنی بر نقض حکم اعدام «سعید مومیوند» محیط‌بان همدانی را به نقل از  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور منعکس کرده است، معاون حقوقی این اداره کل خبر را رد کرد.

در خبر آمده است «فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در این زمینه اعلام کرد: پرونده محیط‌بان سعید مومیوند در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می‌شود.

جمشید محبت‌خانی افزود: با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رأی صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط‌بان سعید مومیوند، این پرونده مجددا در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد.

وی ضمن قدردانی از قوه قضاییه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می‌شود».

معاون حقوقی اداره کل محیط زیست استان همدان در این زمینه با اشاره به بررسی حکم اعدام محیط‌بان همدانی اظهار کرد: بر اساس فرجام‌خواهی صورت گرفته از سوی وکیل محیط‌بان، پرونده در شورای ۴۷ دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

عزیز قیاسی بیان کرد: با توجه به اینکه شعبه یک کیفری همدان رأی بر قصاص نفس آقای مومیوند صادر کرده بود، دیوان عالی کشور به نحوه تحقیقات و نقص در آن ایراد گرفته است.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست همدان با اشاره به اینکه پرونده برای تحقیقات بعدی به شعبه صادرکننده رأی در همدان ارجاع داده شده است، افزود: حکم نقض اعدام قاتل قطعی نشده است و خبر صادره از سوی محیط زیست درست نیست و در این زمینه عجله شده است.

وی گفت: همان طور که گفتم رسیدگی‌ به پرونده مجدداً در جریان است تا تحقیقات مجدد انجام شود؛ ضمن اینکه خانواده مقتول نیز هنوز رضایت نداده‌ و پرونده در جریان است.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست همدان گفت: البته ممکن است در روند بررسی پرونده و انجام تحقیقات زمینه‌هایی برای نقض حکم باشد اما فعلاً رأی نقض اعدام صادر نشده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست در چارچوب مقررات و حمایت از کارکنان خود به خصوص از محیط بانان از آنها دفاع می‌کند گفت: در این چارچوب برای محیط‌بان محکوم وکیل گرفته‌ایم و تمام تلاش خود را برای نجات او می‌کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی