معلولان در خرید لوازم توانبخشی با مشكل مواجهند

به گزارش عصر همدان، محمدعلی افشار ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولان با اظهار ناخرسندی از اینکه طرح جامع حمایت از حقوق معلولان اجرا نشده است، اظهار کرد: اجرای دقیق و درست تبصره‌های این قانون خواسته به حق جامعه معلولان است که باید محقق شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه افزایش قیمت‌ها معلولان را در خرید لوازم توانبخشی با مشکل مواجه کرده است، یادآور شد: باید برای سطح کیفی لوازم و تجهیزات توانبخشی دقت لازم و بیشتر صورت گیرد.

مدیرعامل جامعه توانیابان استان همدان در خصوص خواسته‌های جامعه معلولان افزود: تشکیل شورای قانون رفاه معلولان، کنترل قیمت لوازم توانبخشی معلولان، استانداردسازی لوازم توانبخشی، ارتقای جایگاه شغلی و ایجاد شغل برای معلولان از مطالبات معلولان است که امیدواریم مسوولان به این موارد رسیدگی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان اینکه خداوند جهان را برمبنای عدالت خلق کرده است، اظهار کرد: عدالت یکی از ویژگی‌های جهان است و مطمئنا خداوند برای بندگان از نظر توانایی هرچه دیده یکسان است.

مهرداد نادری‌فر افزود: همه انسان‌ها در برابر عدالت خداوند یکسان هستند و هیچ محدودیتی برای انسان‌ها از نظر توانایی وجود ندارد و اگر محدودیتی هم هست این حکمت بر اثر رحمت خداوند در جای دیگر جبران شده است.

وی در خصوص بحث فلسفی اینکه آیا معلولیت در ذات است یا در مفهوم و ذهن گفت: سه نوع نگاه به معلولیت در جامعه وجود دارد که شامل معلولیت در ذات و مفهوم، معلولیت در ذات و اینکه معلولیت را ذاتی و در ذهن و مفهوم نبینیم، است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: گروه اولی که معتقدند معلولیت ذاتی است در انزوا و گوشه‌نشینی باور کرده‌اند که معلولیت برای آنها محدودیت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه گروه دوم پذیرفته‌اند معلولیت ذاتی است اما معتقدند این نقص  نمی‌تواند مانع کار آنها شود، ادامه داد: این گروه نسبت به گروه اول موفق‌تر عمل می‌کنند.

نادری‌فر در خصوص گروه سوم که در ذات و تفکر معلولیت را قبول ندارند، اضافه کرد: این افراد چون به معلولیت به عنوان نقص نگاه نمی‌کنند موفق‌ترین افراد هستند که همپای سایر افراد جامعه در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی