اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان/ قول حمایت از صنایع دارویی در همدان

به گزارش عصر همدان، محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در جشنواره «طب سینوی» در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره «طب سینوی» طی هر سال و اعطای نشان ملی به برگزیدگان مصوب شده و این هفته ابلاغ خواهد شد.

وی  با اشاره به پیشرفت‌های علم پزشکی در کشور بیان کرد: افتخار می‌کنیم جامعه پزشکی کشور کاری کرد که نه تنها بی‌‌نیاز به علم سایر کشورها باشیم بلکه پذیرای بیماران و دانشجویان از سایر کشورها  هستیم.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با بیان اینکه آثار و برکات پیشرفت علم پزشکی ایران در برخی کشورها نمایان است، خطاب به حضار گفت: دانشجویان بدانید و می‌دانید متاسفانه همزمان با علم پزشکی در برخی از نقاط جهان اخلاق رشد نکرده و بلکه نزول کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این اخلاق به کشور ما وارد نشود؛ هرچند متاسفانه باید گفت ما نیز گاهی دچار این موضوع شده‌ایم، افزود: اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان است.

ایمانیه با بیان اینکه امروز متاسفانه شایع‌ترین داروهایی مصرف شده در جهان داروهای روان‌درمانی است و این یعنی گمشدن معنویت، گفت: توجه به مهربانی، علم و معنویت از نشانه‌های دیرینه کشور ماست.

وی با اشاره به اینکه سطح ایمنی بدن انسان در دو سال اول زندگی با شیر مادر تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: ایمنی که خداوند در شیر مادر قرار داده خود کتابی در خداشناسی است.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با اشاره به اینکه برخی با طمع‌ورزی و عدم اطلاع ظلمی به طب ایرانی کرده و دخالتی در آن داشته‌اند، افزود: طی چند سال گذشته رشته طب سنتی پس از پایان پزشکی عمومی و رشته داروسازی سنتی پس از دوران داروسازی عمومی راه‌اندازی شده و به دنبال آن سلامتکده‌های طب سنتی ایجاد شده و تحقیقات فراوان به ثمر نشسته است.

وی بیان کرد: امیدوارم با هماهنگی صورت گرفته هزاران کارآزمایی بالینی توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صورت گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه در استان فارس بیش از یکصد گونه گیاهی را احیا کرده‌ایم که روندی برای ترویج کشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی است، افزود: استان همدان هم سرزمینی بسیار حاصلخیز برای کشت برخی از گیاهان دارویی است که امیدوارم ترویج کشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی مورد توجه باشد.

وی با تاکید به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی حتما توجه به این موضوع حائز اهمیت است، گفت: اکثر گیاهان دارویی کمتر نیاز به آب دارند و این بسیار ارزشمند در راستای حرکت به کشت محصولات کم‌آب بر است.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با بیان اینکه رئیس سازمان غذا و دارو قول حمایت صنایع دارویی را در استان همدان داده‌اند، افزود: امیدوارم هر سال جشنواره طب ایرانی برگزار شود که یک روز آن در همدان محل دفن بوعلی سینا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی