اکنون زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهوری نیست

محمد کاظمی مشکلات اقتصادی کشور را موضوع اصلی طرح سوال از رئیس جمهوری عنوان و اظهار داشت: این در حالیست که بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی که متوجه کشور شده است، حاصل تصمیم رئیس جمهوری و دولتمردان نیست.
وی افزود: طرح سوال از رئیس جمهوری از دیماه سال گذشته و اوایل امسال مطرح بود و چنانچه تعامل بیشتری بین رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی برقرار بود، شاید سوال اینگونه به صورت رسمی انجام نمی شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم بیان کرد: توقع نمایندگان مجلس این بود که دکتر حسن روحانی به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام در مجلس حضور پیدا می کرد و درباره سیاست های اقتصادی دولت در جلسه های علنی و غیرعلنی مجلس توضیح می داد.
کاظمی ادامه داد: با این وجود و در شرایط کنونی، دکتر روحانی اعلام آمادگی کرده است که در مجلس حضور پیدا کند و به سوال های نمایندگان پاسخ دهد.
وی با تاکید بر اینکه دکتر روحانی به طور شفاف مسائل، مشکلات و برنامه ها را توضیح دهد ابراز امیدواری کرد: حاصل این حضور آرامش بیشتر در جامعه و قانع شدن نمایندگان سوال کننده از پاسخ های رئیس جمهوری باشد.
کاظمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و ایجاد وضعیت جدیدی در کشور خاطرنشان کرد: اینکه همه مشکلات و تقصیرات را متوجه رئیس جمهوری و کابینه اش بدانیم، منصفانه نیست، بلکه باید با وحدت و همدلی برای خروج از این گردنه سخت همه با هم تلاش کنیم.
به اعتقاد نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم، امضا کنندگان سوال از رئیس جمهوری، طیف خاصی از نمایندگان و حامیان دولت احمدی نژاد هستند که در آنچه در دولت قبلی رخ داده است، مقصر هستند و کوتاهی کرده اند.
کاظمی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس در دوره های گذشته نظارت بیشتری روی دولت احمدی نژاد داشتند، بسیاری از اقدامات زیربنایی و اساسی در آن دوره انجام می شد.
وی اضافه کرد: به عنوان نماینده مجلس انتظار دارم رئیس جمهوری هنگام حضور در مجلس شفاف تر از هر زمان سخن بگوید و موانع و مشکلات را به طور کامل بیان کند.
به گزارش ایرنا، تقاضای سوال از رئیس جمهوری با امضای ۸۰ نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته ۱۰ مرداد ماه اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رئیس جمهوری است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی