جشن غدیریون در باغ موزه همدان/ حرکت کاروان بیعت با ولایت از شاهزاده حسین (ع)

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌ حلم اظهار کرد: قرار بود جشن عید غدیر در شب عید با اجتماع مردم همدان در پیاده راه میدان امام (ره) برگزار شود که به علت عدم موافقت شورای تأمین استان، این جشن به باغ موزه انتقال یافت.

وی با بیان اینکه اجرای این مراسم توسط نظام اسلامی از مجریان سیمای جمهوری اسلامی است، افزود: این مراسم همزمان با برپایی نماز مغرب و عشا و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اثرگذار خواهد بود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان یادآور شد: شعرخوانی، اجرای نقالی، اجرای گروه سرود، مداحی و … از جمله بخش‌های این مراسم به شمار می‌رود.

وی از حرکت «کاروان بیعت با ولایت» خبر داد و گفت: این کاروان ساعت ۱۲ ظهر از آستان مقدس شاهزاده حسین (ع) تا امامزاده عبدالله (ع) از سوی علما، سادات و مردم ولایت‌مدار حرکت کرده و نماز ظهر را در امامزاده عبدالله (ع) اقامه می‌کنند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: برگزاری عصر شعر غدیر، توزیع اطعام افطاری روزه‌داران به بیش از ۵ هزار نفر در مساجد، چاپ و توزیع ۲۰ هزار بروشور و کارت تبریک و توزیع در بین شهروندان از دیگر برنامه‌هاست.

وی خطبه خوانی غدیر در حوزه علمیه و در برخی هییات مذهبی، برگزاری جشن‌های دهه ولایت در هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری جشن غدیر در هیأت رزمندگان اسلام، راه‌اندازی کاروان شادی با با ۱۱۰ اتومبیل تزئین شده در سطح شهر، اعزام مبلغان به روستاها و مساجد برای ابلاغ پیام غدیر، ایستگاه صلواتی و …را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان با تأکید بر اینکه برای بزرگداشت غدیر بیش از ۱۰۰ برنامه در نظر گرفته شده است، گفت: در باغ موزه دفاع مقدس نیز در روز عید جشنی برپا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی