تنها به معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان بسنده نشود

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا یاری امروز در جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: برگزاری دو رویداد بین‌المللی گردشگری در همدان می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری استان باشد.

وی ادامه داد: باید به بهانه رویداد همدان ۲۰۱۸ و در چارچوب تحقق ظرفیت‌های همدان گام برداشت و این ظرفیت‌ها را به خوبی به مردم معرفی کرد تا مردم نسبت به گردشگری آشنایی بیشتری داشته باشند و در راستای منافع خود با ایده‌های ناب به همراهی با متولیان برگزاری این رویدادها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر اضافه کرد: استان همدان جزو نادرترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که یک شهر جهانی، یک شهر ملی و یک نشان جغرافیایی در اختیار دارد و به دلیل موقعیت راهبردی مناسب، نزدیک‌ترین استان و شهر به پایتخت است که واجد این ویژگی هاست.

وی همدان را مقصد بسیار خوبی برای سفر به بهانه رویدادهای گردشگری دانست و گفت: بر اساس توصیه مونسان معاون رئیس جمهور در صدد هستیم در رویداد «همدان ۲۰۱۸» ایران معرفی شود و تنها به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان بسنده نشود.

یاری با اشاره به ظرفیت‌های حائز اهمیت همدان در زمینه گردشگری همچون غار شگفت انگیز علیصدر تصریح کرد: ظرفیت‌های حائز اهمیت همدان موجب شد تا هم مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی (ACD) که بزرگترین تشکل گردشگری آسیا است و هم سازمان جهانی جهانگردی همدان به عنوان نماینده‌ای از آسیا و در عرصه بین‌المللی برای برگزاری دو رویداد مهم گردشگری انتخاب شود که این مهم تا همیشه در حافظه تاریخ گردشگری دنیا باقی خواهد ماند.

️وی خاطرنشان کرد: این انتخاب به همدان یک سال فرصت داد تا با این عنوان برگزیده آسیا در عرصه پرهیاهوی گردشگری در سطح بین‌المللی بدرخشد و با ارائه داشته‌هایش خود را در بازارهای گردشگری خارجی مطرح کند.

تمام شهر درگیر این رویدادها باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: امروز همدان به عنوان نماینده گردشگری ایران مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد که از این مهم می‌توان با بهره‌گیری از فرصت میزبانی همدان از دو رویداد بین‌المللی گردشگری همدان که در سال ۲۰۱۸ رقم می‌خورد، استان را نیز به جایگاه مطلوبی در این حوزه هدایت کرد.

علی مالمیر ادامه داد: اگر به دنبال خروجی شاخص هستیم لازم است شاهد بسیج همه دستگاه‌های متولی برای برگزاری برنامه‌های آن باشیم زیرا برگزاری مردمی برنامه‌ها، آحاد مردم را پای کار خواهد داشت.

وی با اشاره به توصیه‌های معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در تکاپو هستیم تا تمام شهر درگیر این رویدادها باشد و اگر این رویداد به خوبی برگزار شود، دستاوردها و نتایج خوبی برای استان و سازمان میراث فرهنگی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: با توجه به زمان‌بندی برگزاری برنامه‌های رویداد پایتخت گردشگری آسیا که شهریورماه در همدان برگزار می‌شود، این فرصت در دست خواهد بود تا برای میزبانی همدان از چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی در آبان‌ماه با توان بیشتری پیش رفت.

وی اضافه کرد: در این رویداد توان را بر رقم زدن شادی و نشاط در جامعه معطوف کرده‌ایم زیرا بر این باوریم نفع جامعه محلی از برگزاری مراسم متعدد با محوریت گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد.

مالمیر یادآور شد: برای آنکه شاهد موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در دو رویداد بین‌المللی گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸ نباشیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی همدان عضو ثابت جلسات تصمیم‌گیری در راستای برنامه‌ریزی برای میزبانی همدان از چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی باشند.

به گزارش فارس؛ همدان در سال میلادی ۲۰۱۸ میزبانی دو رویداد بزرگ بین‌المللی گردشگری را به واسطه انتخاب شدن به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و محل برگزاری اجلاس جهانی جهانگردی برعهده دارد و بر این اساس میزبان اعضای متعدد از کشورهای وابسته به سازمان جهانی گردشگری و همچنین وزاری خارجی برخی کشورهای آسیایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی