محصولات کشاورزی همدان ۷۷۲میلیارد تومان خسارت ديدند

به گزارش عصر همدان،  سیدرضا سلامتی روز گذشته در جلسه ستاد بحران شهرستان رزن که با موضوع بررسی امهال وام‌های کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه امسال سرمازدگی، بارش تگرگ و آبگرفتگی خسارت‌های را به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان رزن وارد کرده است اظهار کرد: بیش از ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی و باغات شهرستان خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ هکتار از اراضی زارعی شهرستان با تولید ۱۰۹ هزار و ۶۴۸ تن و ۲ هزار و ۲۵۸ هکتار از باغات شهرستان با تولید ۸ هزار و ۵۱۴ تن در فصل زراعی ۹۷ ـ ۹۶ دچار خسارت سرمازدگی و بارش تگرگ شده است.

فرماندار شهرستان رزن ارزش ریالی خسارت‌های وارد شده را بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال در بحث زراعت گندم، جو و کلزا و در بخش باغات نیز گردو، زردالو، گیلاس و آلبالو دچار خسارت‌های زیادی شدند.

وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران با پیشنهاد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی پس از اعلام استان‌هایی که در سال زراعی ۹۷ ـ ۹۶ تحت تاثیر حوادث غیر مترقبه قرار گرفته است توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها اعلام شده اند مشمول واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات کشاورزی شده‌اند.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم با اشاره به سطح خسارت وارده به بخش کشاورزی استان همدان در اثر سرمازدگی، بارش تگرگ، طوفان، رعد و برق و آبگرفتگی اظهار کرد:در سال زراعی ۹۷ بیش از ۳۶۳ هزار و ۶۸ هکتار از اراضی استان همدان دچار خسارت شده است.

احد ظفری افزود: از این میزان خسارت وارد شده ۲۶ هزار و ۴۶۸ هکتار از باغات استان و ۳۳۶ هزار و ۵۷۰ هکتار از محصولات زراعی استان دچار خسارت شده است.

وی مبلغ کل خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان همدان را بیش از ۷۷۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان خسارت به محصولات باغی و زراعی استان وارد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۷ ـ ۹۶ بیش از ۲۳ هزار و ۲۸۵ هکتار است ادامه داد: استان همدان در بحث بیمه کشاورزی مقام دوم استان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سطح محصولات بیمه شده در بخش زراعت ۲۳۰ هزار و ۵۲۹ هکتار و در بخش باغات بیش از ۲ هزار و ۲۳۲ هکتار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی