زنان فاقد درآمد، بیشترين مبتلايان به ام اس در همدان/ هزينه درمان ماهي يك ميليون‌تومان

هاجر فهیمی از عضویت یک‌هزار و ۴۰۰ نفر در انجمن بیماران ام اس همدان خبر داد و اظهار کرد:‌ از این تعداد یک‌هزار و ۶ نفر زن و ۴۱۴ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه انجمن ام اس استان بیش از ۲ هزار نفر مبتلا به ام اس دارد اما از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر عضو هستند در ادامه با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از بیماران مبتلا به بیماری ام اس گفت:‌ آنها برای دریافت وام ضروری به بانک‌ها معرفی می‌‌کنیم.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس در همدان با اشاره به انجام ام آر آی این بیماران با ۵۰ درصد تخفیف، افزود: برای انجام آزمایش ۳۰ درصد برای بیمار و ۱۵ درصد برای خانواده‌ او تخفیف اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه با معرفی بیماران مبتلا به ام اس به شرکت برق، این افراد از تخفیفات ۳۰ درصدی در پرداخت قبوض برخوردار می‌شوند، گفت:‌ دوره‌های ورزشی و کلاس‌های آموزشی مختلف برای بیماران برگزار می‌کنیم.

بیشترین بیماران ام اس کشور متعلق به همدان نیست

فهیمی با اشاره به اینکه نشریه و مجلاتی در مورد بیماری ام اس در اختیار بیماران قرار می‌گیرد تا اطلاعات آنها به‌روز باشد، افزود: این بیماران روزهای پنج‌شنبه به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بیماران مبتلا به ام اس بالا بودن هزینه دارو و درمان خصوصاً داروهای خارجی و درمان‌های مکمل است، خاطرنشان کرد: این اقلام هزینه سنگینی را به بیماران تحمیل می‌کند و از آنجا که انجمن درآمد ثابت و پایداری ندارد، نمی‌توان حمایت دائمی را از بیماران داشت.

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس در همدان با اشاره به اینکه ممکن است گرانی ارز بر قیمت داروهای خارجی بیماران ام اس تاثیر بگذارد، افزود: گویا فعلا تاثیری نداشته و هنوز کسی معترض نشده اما قطعاً قیمت ارز بر قیمت داروهای خارجی اثرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک بیمار مبتلا به ام اس ماهانه چقدر هزینه درمان پرداخت می‌کند؟، گفت: یک بیمار با مصرف داروی ایرانی حداقل باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کند.

بیشتر بیماران ام اس همدان زنان خانه‌دار فاقد شغل و درآمد

فهیمی با اشاره به اینکه برای داروی مکمل خارجی حداقل یک‌میلیون تومان بیمار به طور ماهانه پرداخت می‌کند، افزود:‌ بیماران مبتلا به ام اس زیر پوشش بیمه، از تخفیفاتی خصوصاً با مصرف داروهای ایرانی برخوردار می‌شوند اما داروهای خارجی زیرپوشش بیمه نیست و به صورت آزاد باید تهیه کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همدان بیشترین بیماران ام اس را در کشور دارد؟ گفت: خیر اما جزو بیشترین‌هاست و آمار بیماران ام اس استان به نسبت جمعیت استان بالاست.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس در همدان با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران ام اس بالاست و از مسوولان می‌خواهیم این افراد را بیشتر حمایت کنند، افزود: امیدوارم انجمن از درآمد دولتی برخوردار باشد تا قوت قلبی برای بیماران ام اس باشد.

وی با بیان اینکه همواره دغدغه کمک به بیماران را داریم چراکه درآمد ثابتی نداریم، تصریح کرد: بیماران مشکل تامین معیشت دارند، ماهانه یک میلیون تومان هزینه دارو سرسام‌آور است چراکه بیشتر بیماران زنان خانه‌داری فاقد شغل و درآمد هستند.

بیماران ام اس همدان جوان هستند

فهیمی با اشاره به اینکه همین امر باعث می‌شود که اکثر بیماران داروهای خود را قطع کنند و درمان را کنار بگذارند و در بستر به سر ببرند، افزود: اگر حمایت‌ها بیشتر باشد در درمان بیماران موثر است.

وی با بیان اینکه اکثر بیماران ام اس استان جوان هستند یعنی بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سال، گفت: اکثر بیماران دارای تحصیلات عالیه اما بیکار هستند.

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس در همدان با اشاره به اینکه متاسفانه فضای انجمن از لحاظ محیط مناسب نیست، افزود: این انجمن در خیابان بلوار بدیع‌الزمان پایین‌تر از مینی‌بوس‌های روستایی بوده و تردد برای بیماران در این محیط بسیار سخت است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی