امسال در همدان ۱۷ مورد رضایت اهدای عضو داشتیم/ کاهش بیماران مرگ مغزی

به گزارش عصر همدان، مجید حمیدی از کاهش تعداد بیماران مرگ مغزی در همدان خبر داد و اظهار کرد: شاهد کاهش بیماران مرگ مغزی در استان بودیم و این واقعاً باعث خوشحالی است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خانواده‌ها رضایت به اهدای اعضای عزیزان مرگ مغزی خود را نمی‌دهند، گفت: از ابتدای امسال هفت مورد رضایت‌گیری برای اهدای عضو در همدان انجام شده است.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در همدان با تاکید به اینکه از این تعداد، عمل ۶ مورد با موفقیت انجام شده است،  افزود: اختلالات آزمایشی باعث شد که اعضای یک از بیماران مرگ مغزی اهدا نشود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از همدانی‌ها در خارج از استان رضایت به اهدای عضو عزیزان مرگ مغزی خود را داده‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد رضایت‌گیری به اهدای عضو از همدان به ثبت رسیده است.

حمیدی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از خانواده‌ها رضایت به اهدای عضو عزیزان خود را نمی‌دهند در صورتی که امکان بازگشت یک بیمار مرگ مغزی وجود ندارد و چه بهتر که اعضای او به نیازمندان اهدا شود تا زیر خاک رود.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۵۰ درصد رضایت به اهدای عضو اعضای بیماران مرگ‌های مغزی داده شده است، تاکید کرد: ۵۰ درصد از خانواده بیماران مرگ مغزی رضایت به اهدای اعضای عزیزان خود را نمی‌دهند و این وضعیت ناراحت‌کننده است.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در استان همدان با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد و جای کار بسیار است، افزود:‌ هر فردی در هر موقعیتی می‌تواند سفیری برای اهدای عضو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی