فعالیت غیرقانونی ۱۳۰ واحد صنعتی در حریم مریانج

به گزارش عصر همدان، معصوم علیزاده ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماندهای شهرستان همدان در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کارگاه‌های واقع در حریم شهر مریانج در جاده انصارالامام اظهار کرد: بخشی از این جاده در محدوده شهر مریانج و بخشی نیز در حریم شهر مریانج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این منطقه ۱۳۰ واحد صنعتی دارای مجوز تاسیس قانونی را ندارند، افزود: به دلیل اینکه بخشی از این واحدها به جاده و حریم مرغداری تعرض کرده‌اند و بخشی دیگر که تغییر کاربری داشته‌اند از سال ۹۲ در حال پیگیری است که به شهر مریانج ملحق شود اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.

شهردار مریانج ادامه داد: چون تاکنون این محدوده به شهر مریانج ملحق نشده است در تلاش هستیم تا بتوانیم در زمینه محدودیت این فضا مدیریت لازم انجام شود و برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی با جهاد کشاورزی نیز مکاتباتی شده اما تاکنون نتیجه آن از سوی جهاد اعلام نشده است.

عدم واگذاری انشعابات برق یکی از اقدامات بازدارنده برای گسترش واحدهای صنعتی

معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری همدان نیز ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و محکومیت حادثه تروریستی در اهواز گفت: عوامل استکبار با هدف ایجاد رعب و وحشت و تفرقه می‌خواهند فضای کشور را متشنج کنند اما باید ما نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای در محکومیت این اقدام جنایتکارانه بدهیم.

رضا زمانی در خصوص موضوع جلسه و مدیریت پسماند و ضایعات روستاهای محور انصارالامام خاطرنشان کرد: شهرداری مریانج با ورود خوبی که داشته علاوه بر مطالعه در فاز اول باید درصدد ساماندهی و جلوگیری از گسترش این واحدها در منطقه باشد.

وی با اشاره به ورود جدی دستگاه‌های متولی همچون شهرداری، جهاد کشاورزی و اداره راهداری و حمل و نقل تصریح کرد: در بحث ساماندهی این واحدها با ورود محیط زیست و شهرداری ظرف یک ماه آینده باید مصوبات اقدامات به فرمانداری همدان ارسال شود.

زمانی با بیان اینکه باید جهاد کشاورزی در راستای مصوبه اراضی کشاورزی این منطقه در کارگروه زیربنایی تعیین تکلیف کند، بیان کرد: در حال حاضر یکی از اقدامات بازدارنده برای گسترش این واحدها عدم واگذاری انشعابات برق است.

تعیین تکلیف فاز نخست کارخانه بازیافت زباله همدان ظرف یک ماه آینده

رئیس اداره پردازش شهرداری همدان نیز با بیان اینکه ۱۵ کارگاه بازیافت در این منطقه وجود دارد که سه واحد آن برای بررسی به مرجع قضایی ارجاع شده است، گفت: کارخانجات بازیافت زباله همدان از سال ۹۳ با بخش خصوص قرارداد منعقد کرده که در سال ۹۴ فاز نخست این کارخانه با سرمایه ۸ میلیارد تومان افتتاح شده است.

اقدس خداکرمی ادامه داد: این کارخانه شامل بخش‌های پردازش، بازیافت و خط ایجاد تاسیسات و تولید کود و انرژی است اما بنا بر دلایلی نتوانسته یک سال بیشتر فعالیت کند.

وی با بیان اینکه موضوع فعالیت فاز نخست کارخانه بازیافت زباله همدان تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود، افزود: هدایت کارگاه‌ها و انتقال آنها نیازمند جلسات تخصصی‌تر است که باید برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی