ایده‌پردازی راهكار توسعه گردشگری است

به گزارش عصر همدان، ایده پارک ملی «همدان، ۲۰۱۸» ظهر امروز با محوریت گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این ایده‌پارک ۲۴ ایده برتر از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که هر یک از ایده‌پردازان به مدت سه دقیقه ایده و ویژگی‌های طرح خود را برای داوری حضار و پنج داور ارائه دادند.

این ایده‌پردازان از تهران، قزوین، همدان، آمل، رشت، یزد، دامغان، اردبیل و… ایده‌های خود را که بیشتر در خصوص گردشگری و میراث فرهنگی بود ارائه دادند.

عناوین ایده‌ها شامل اپلیکشن بازی و گردشگری از بناهای تاریخی، سامانه جامع اکوتوریسم ایران، استارتاپ اینترنتی گردشگری، درخت هوشمند گردشگری، اپلیکشن جامع چند زبانه گردشگری، هم‌آفرینی در نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری و… بود که به دلیل حجم بالای ایده‌های رسیده به دبیرخانه میزان ایده‌های منتخب برای رقابت در روز ارائه ایده افزایش یافت و پنج ایده در پایان توانست به عنوان برترین ایده‌ها برگزیده شود.

در ابتدای این برنامه رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه فلسفه کار پارک‌ها و مراکز رشد نظارت بر ایده‌های جدید است که بتوان این ایده‌ها را تبدیل به ثروت و محصول کرد، اظهار کرد: مسائل مربوط به گردشگری و صنایع دستی موضوعاتی است که بتوانیم با خلق ایده‌های جدید منجر به توسعه این صنعت در استان و کشور شویم.

مجید کزازی افزود: صنعت گردشگری دارای زمینه‌هایی است که مهمترین آن بحث میراث فرهنگی، میراث طبیعی و جذب توریسم است که سهم کشور ما در این مقوله زیاد نیست.

وی گفت: امیدواریم با دست توانای دانشمندان و هنرمندان این سهم را در کشور افزایش دهیم چراکه کشور ما دارای ظرفیت خوبی در نقش نوآوری و فناوری صنعت گردشگری می‌تواند ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت نیز با ورود فناوری می‌توان گردشگر بیشتری جذب کرد و در حوزه مسکن از اماکن ارزان و مدرن می‌توان برای اسکان گردشگران کمک گرفت تا گردشگر برای حضور در یک شهر یا استان رغبت و انگیزه بیشتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره‌گیری از حوزه اطلاعات و ارتباطات در رزرو هواپیما، هتل و… می‌توان توسط مدیریت خدمات شهری بدترین خاطره یک توریسم به خاطر وجود شهری آلوده و پرترافیک را برای گردشگر با خدمات نوآورانه و خلاق به بهترین خاطره تبدیل کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: برای توسعه گردشگری آنچه مهم است این است که علاوه بر توسعه حوزه میراث فرهنگی و میراث طبیعی باید حوزه‌های دیگر را نیز ارتقا بخشید که امیدواریم این ایده‌پردازی‌ها بتواند کمک خوبی به صنعت گردشگری و صنایع دستی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز با بیان اینکه کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری است، گفت: در مرحله نقش‌آفرینی صنعت گردشگری کشور ما متاسفانه از جایگاه اصلی خود فاصله دارد بنابراین یکی از حوزه‌هایی که نیازمند کارآفرینان و ایده‌پردازان است گردشگری است.

علی مالمیر با اشاره به اینکه همدان هم مبنای توسعه را گردشگری تعریف کرده است، بیان کرد: برای شناخت و جذب صنعت گردشگری نیازمند تبلیغ و ارائه ایده‌های برتر هستیم تا بتوانیم هم‌افزایی و توجه‌ها را به این صنعت جلب کنیم و از این ظرفیت برای معرفی استان در سطح بین‌الملل استفاده کنیم.

مدیر شرکت اسنپ تیریپ نیز در این ایده پارک در خصوص فعالیت این شرکت تصریح کرد: گروه اینترنتی ایران با جذب نیروی متخصص توانسته کسب و کارهای موفقی را ایجاد و راه‌اندازی کند و در صنعت گردشگری نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

مرضیه موسوی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین سامانه فروش و رزرو هتل در سراسر ایران است، اظهار کرد: این شرکت کار خود را از سرمایه اندک آغاز کرد و با بررسی پتانسیل ایران در زمینه گردشگری متوجه شد که از ۸۲ میلیون جمعیت کشور ۶۰ درصد زیر ۳۵ سال سن دارند پس می‌توانند از خدمات اینترنتی این شرکت بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حالی که ایران دارای ۲۲ اثر گردشگری ثبت شده ملی است اما کشور ترکیه با ۱۷ اثر توانسته با کار بیشتر صنعت گردشگری را در این کشور رونق بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی