۶۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه انتقال زیرزمینی راه‌آهن به همدان

به گزارش عصر همدان؛ عباس صوفی ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری در سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شده است، اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری سازمان مهمی است که در زیرمجموعه سازمان ملل کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام سازمان گردشگری از جمله ۵۰۰ نهاد، سازمان و شرکت در سازمان جهانی گردشگری عضویت دارند، ادامه داد: شهرداری‌های اصفهان و تبریز تماس می‌گیرند تا روال عضویت در سازمان جهانی گردشگری را بدانند اما سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده فضا برای عضویت شهرداری دیگری را ندارند.

شهردار همدان با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ایم تا در اکو یک کرسی داشته باشیم، افزود: دبیرکل اکو با این پیشنهاد موافقت کرده و مقدمات کار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همدان در مجمع جهانی شهر‌های آسیایی، شهر‌های راه ابریشم، شهر‌های تاب‌آور، اکو و سازمان جهانی گردشگری عضویت پیدا کرده است، تصریح کرد: باید نسبت به افتتاخ مرکز توسعه همکاری اقدام کرده و از فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم.

صوفی با بیان اینکه مکاتبات انجام شده تا پنج سال برای دفتر ایجاد وزارت امور خارجه در همدان ساختمان اجاره کنیم و بعد از پنج سال ساختمان بسازیم، افزود: این پیشنهاد به وزارتخارجه رفته تا بتوانیم دفتر این نهاد را در همدان ایجاد کنیم.

وی در ادامه در خصوص ایستگاه راه‌آهن همدان در ترمینال گفت: آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به سیستم TOD اعتقاد داشت، این سیستم به معنی دسترسی آسان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری است.

شهردار همدان با بیان اینکه از ابتدا مطرح کردیم که به شرطی با انتقال ایستگاه را‌ آهن به داخل شهر موافقت می‌کنیم که در زیرزمین ریل‌کشی انجام شود، تصریح کرد: جابجایی راه‌آهن از روی زمین در حال انجام است چراکه برای کار کردن راه آهن در زیرزمین ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اگر راه‌آهن از روی زمین کار شود یکسری زمین از بین می‌رود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: این مسئله موضوع مهمی است و باید نسبت به آن حساس باشیم.

صوفی در ادامه به موضوع تملک شهربازی رنگین کمان اشاره کرد و افزود: بانک ملت اعلام کرده که در دوره قبل شهرداری و با تصویب شورای شهر یک عرصه در ضمانت شهربازی رنگین کمان است چراکه نتوانسته بدهی بانک را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مالک شهربازی رنگین کمان از درآمد شهربازی رضایت ندارد و نمی‌تواند بدهی بانک را پرداخت کند، تصریح کرد: مالک شهربازی رنگین کمان مطرح کرده که یا باید شهربازی را تعطیل کنم و یا اینکه تعیین تکلیف شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه به عنوان متولی شهری مردم از ما انتظار دارند، یادآور شد: اگر قیمت کارشناسی و مناسب باشد، بررسی لازم را انجام می‌دهیم و بعد در شورای شهر مطرح می‌کنیم، اما فعلاً تعهد ایجاد نکردیم.

وی در ادامه به بررسی پرونده‌های شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه فرایند بررسی پرونده‌ها رو به پایان است، افزود: سیستم قضایی به این نتیجه رسیده که پرونده‌ها جمع شود.

صوفی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی شهرداری همدان ۱۰ نفر مورد سوال واقع شدند، بیان کرد: برخی این موضوع را بزرگ کردند، در گذشته هم گفته‌ام که هر کجا فرایند مالی باشد ممکن است تخلفی رخ دهد، باید سالم‌سازی کنیم.

وی در ادامه به طرح جامع شهر همدان پرداخت و با بیان اینکه این طرح برای افق ۳۰ ساله پیش‌بینی شده است، افزود: کاربری در حوزه طرح تفصیلی قرار دارند.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه مشاور باید براساس جمعیت برایند توسعه را در ۳۰ سال در نظر بگیرد، افزود: باید طرح تفصیلی را در دست خودمان بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی