استعفای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی همدان/ زبردست:انشاءالله كه استعفا شائبه سیاسی نداشته باشد!

به گزارش عصر همدان، اتاق بازرگانی همدان در روزهای گذشته روزهای داغی را پشت سرگذاشت به طوری که هیأت رئیسه اتاق منهای علی‌اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی از سمت خود استعفا دادند. بر اساس این گزارش تعدادی از اعضای هیأت نمایندگان نیز استعفای خود را ارائه دادند و برخی نیز به زودی استعفا خواهند داد.

اعضای هیأت رئیسه نبود شفافیت مالی در اتاق بازرگانی و عدم رعایت آیین‌نامه در اداره اتاق بازرگانی را دلیل اصلی استعفای خود اعلام کردند.

همچنین افراد مستعفی اعلام کرده‌اند رئیس اتاق بازرگانی برای تصمیم‌گیری‌های خود دلیلی برای اخذ مصوبه از هیأت رئیسه نمی‌بیند و مانند یک بنگاه شخصی با مجموعه رفتار می‌کند.

اعضای مستعفی در آخرین جلسه خود ۲۹ مورد تخلف رئیس اتاق بازرگانی را متذکر شدند و در نهایت استعفای خود را اعلام کردند.

اعضای هیأت رئیسه نگرانی‌های خود را درباره پروژه‌های عمرانی ساختمان اتاق بازرگانی در بلوار مدنی و بلوار فرودگاه که ارقام بالای مالی در آن چرخش دارد ابراز نگرانی کردند.

ضمن اینکه اعضای مستعفی به حضور طاهره ایزدی در اتاق اعتراض داشتند، آنها عنوان کرده‌اند که ایزدی بدون رعایت مقررات و تصویب هیأت رئیسه، مسؤولیت‌های دبیر اتاق را بر عهده گرفته است، به طوری که دو سال است اتاق بدون دبیر قانونی اداره می‌شود.

گفتنی است انتخابات اتاق بازرگانی برای دوره ششم در اسفندماه آینده برگزار می‌شود.

اظهار نظر رئیس اتاق بازرگانی همدان نسبت به استعفای دسته‌جمعی اعضای هيأت رئيسه
انشاءالله كه استعفا شائبه سیاسی نداشته باشد!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در خصوص استعفای دسته‌جمعی اعضای هيأت رئيسه گفت: طرح این مسأله در ایام نزدیک به انتخابات یک شائبه ایجاد می‌کند که چرا در طول چهار سال گذشته مباحث را مطرح نکردند، انشاءالله که اين استعفا به خاطر انتخابات آینده اتاق بازرگانی نباشد و شائبه سیاسی نداشته باشد!

علی‌اصغر زبردست در واکنش به استعفای اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اظهار کرد: چهار تن از اعضای هیأت رئیسه نقطه‌نظراتی مانند شفافیت مالی داشتند که پس از طرح، مورد حمایت اعضای هیأت نمایندگان قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون یک نفر از اعضای هیأت نمایندگان استعفا داده است افزود:‌ طرح این مسأله در ایام نزدیک به انتخابات یک شائبه ایجاد می‌کند که چرا در طول چهار سال گذشته مباحث را مطرح نکردند، انشاءالله که این استعفا به خاطر انتخابات آینده اتاق بازرگانی نباشد و شائبه سیاسی نداشته باشد!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه منطقی نیست برای یک مدت کوتاه چالش ایجاد شود تصریح کرد:‌ توصیه کردیم به دوستان که طرح این مباحث در شرایط فعلی صحیح نیست اما توجهی نکردند.

وی ادامه داد:‌ مطرح کردن برخی از موارد و انتقادات آسان است اما باید با ادله و مدارک باشد و به تأیید هیأت نمایندگان که طبق قانون مرجع اصلی رسیدگی است قرار بگیرد.

زبردست درباره تعیین دبیر اتاق بازرگانی و گلایه اعضا نسبت به این انتخاب نیز خاطرنشان کرد: مسؤولیت بر عهده رئیس اتاق است و دبیر فقط عامل اجرایی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه بنابر قانون دبیر اتاق به پیشنهاد رئیس و تأیید هیأت رئیسه انتخاب می‌شود گفت: حدود سه نفر به عنوان دبیر معرفی شد که هیأت رئیسه قبول نکرد چراکه به دنبال انتصاب عامل خود در این مسئولیت بودند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان تأکید کرد: در مدت زمان باقی مانده وظایف دبیر توسط رئیس اتاق انجام می‌شود و مشکلی در این حوزه نیست.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی