سیر و گردوی تویسرکان وارد بورس می‌شوند

به گزارش عصر همدان، محمد‌مهدی مفتح ظهر امروز در همایش گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان گردو را از ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان خواند و اظهار کرد: تلاش داریم ظرفیت‌های اقتصادی تویسرکان را به فعلیت درآوریم که یکی از آن‌ها ظرفیت میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه با به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های تاریخی تویسرکان از جمله راسته بازار، کاروانسرا و غیره می‌تواند در اقتصاد مردم تاثیرگزار باشد، افزود: توجه به مسائل گردشگری از دیگر برنامه‌های مهمی است که با هدف به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های گردشگری تویسرکان در دستور کار قرار گرفته که شاهد تخصیص بودجه در این زمینه هستیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: در حوزه مبل و منبت تعداد قابل توجهی کارگاه و شاغل در این حوزه در سطح شهرستان فعال هستند، هر چند بیکاری در تویسرکان آمار بالایی به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای که مبل و منبت فعال است، بیکار نداریم و حتی مهاجرت معکوس است، بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده و خوشه مبل و منبت برای افزایش حضور فعالان این عرصه تشکیل شده است.

مفتح با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به برند گردوی تویسرکان شده تا بتوانیم این توانمندی را برای تویسرکان حفظ کنیم، گفت: اقدامات زیادی از جمله سرشاخه کاری گردو با هدف افزایش کیفیت و کمییت گردو در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ پایتخت گردو در تویسرکان در دستور کار قرار داشته و همچنین ثبت جهانی گردو پیگیری شده است، بیان کرد:گردو در زندگی مردم تویسرکان آمیخته است، اطلاعات لازم برای ثبت جهانی گردو داده شده و امیدواریم مراحل اداری آن زودتر طی شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه باغ مادری نهالستان گردو در تویسرکان ایجاد شده است، اظهار کرد: سیر نیز یکی دیگر از محصولات تویسرکان است و تلاش کردیم گردو و سیر تویسرکان از طریق بورس عرضه شود تا کشاورزان قیمت مناسب دسترنج خود را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی