از هر هشت شهید استان، یک شهید دانش‌آموز داریم

به گزارش عصر همدان،  محمدتقی امیدی‌ساکت در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان با نخبگان بسیجی به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه شهدا همه زندگی خود را در راه اهل‌بیت و دفاع از کشور فدا کردند اما باز خود را بدهکار می‌دانستند، اظهار کرد: این برنامه هم‌زمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هشت آبان هر سال یادآور دلاور مردانی است که با وجود سن و سال کم به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند، افزود:  یک هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز در استان وجود دارد.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه از هر ۱۱ شهید کشور یک شهید، دانش‌آموز است، تصریح کرد: از هر هشت شهید استان  یک شهید دانش‌آموز وجود دارد که این یک سند افتخار برای استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» در سال جاری از هفت آبان آغاز شده است و تا ۱۳ آبان ادامه دارد، ادامه داد:  اردوی راهیان نور با حضور ۸ هزار نفر شامل ۳ هزار نفر در غرب و ۵ هزار نفر در جنوب در برنامه است که البته راهیان نور غرب بدون هیچ مشکلی برگزار شد و پس از اربعین حسینی راهیان نور جنوب کشور برگزار می‌شود.

امیدی‌ساکت تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از خواهران و برداران مدارس متوسطه دوم به‌عنوان فرماندهان بسیج مدارس در دوره یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی در دانشگاه شهید مفتح شرکت کردند.

وی ادامه داد: سوگواره «احلی من العسل» با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌ و پرورش با حضور  ۷۰۰ نفر در ششم محرم در حسینیه امام به مناسبت شهادت حضرت قاسم برگزار شد.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین استان همدان  با بیان اینکه هیأت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در استان تشکیل‌شده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۲۵ نفر در مسابقات علمی در استان شرکت کردند که در نهایت سه تیم به مسابقات کشوری اعزام و در نتیجه مقام سوم کشوری توسط یک تیم از مدرسه علامه حلی به دست آمد.

وی گفت: حلقه‌های صالحین در مدارس با حضور  ۲ هزار و ۵۰۰ نفر  دانش‌آموز با ۲۵۰ مربی و ۳۰ حلقه سرگروه و یک حلقه مربیان در حال فعالیت است.

امیدی‌ساکت اظهار کرد: به منظور محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته اقداماتی چون مرمت و بهسازی، زیباسازی، رنگ‌آمیزی مدارس و طرح‌هایی چون دوخت مقنعه و مانتو دخترانه با هدف آشنایی دانش‌آموزان  با فرهنگ کار گروهی در تابستان ۹۷ انجام‌ شده است.

وی افزود: اردوهای جهادی هفت‌ روزه با شرکت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و طرح هجرت ۱۰ روزه با ۱۰ هزار نفر انجام‌ شده است.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین استان همدان تصریح کرد: در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان «حضرت رسول دو»  نزدیک به یک هزار و ۸۲۶ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: برنامه پیوند خانواده، مسجد و مدرسه طرح شهید بهنام محمدی هم‌ زمان در سراسر کشور در مدارس استان همدان اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی