تجليل از ۷۹ اثر برگزيده جشنواره بين‌المللی رضوی/ ارسال ۲۷۰۰ اثر به جشنواره

به گزارش عصر همدان، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان در حالی برگزار شد که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر از بخش‌های مختلف استان به دبیرخانه استانی ارسال شد.

جشنواره رضوی امروز با شرکت اعضا و مربیان به کار خود پایان داد و از ۷۹ اثر برگزیده تجلیل به عمل آمد. در این اختامییه کودکان نوجوانان به اجرای برنامه با مضامین امام رضا(ع) پرداختند که از جمله آن می‌توان به گروه سرود« رضوی» کلیپ شاد با عنوان «کلیپ رضوی» و همچنین مسابقه با هیجان بالا با بیان احادیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد.

در این مراسم باشکوه که جمع زیادی از کودکان و نوجوانان به همراه مربیان خود حضور داشتند نمایشگاهی از کاردستی‌های خود با مضامین امام رضا(ع) در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال حاضران مواجه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره رضوی در بخش استانی اظهار کرد: وجود بابرکت ائمه اطهار در ایران برای مسلمانان و شیعیان فرصت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از سیره، روش و آموزه‌های این معصومین در زندگی است.

سیدمحمدرضا جوادی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی امسال شانزدهمین دوره برگزار می‌شود، افزود: هر سال این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی، علمی و ادبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهمیت به موضوع جشنواره دوچندان است، عنوان کرد: کانون پرورش فکری هر سال در قالب موضوعات مختلف برنامه برگزار می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه با اعلام فراخوان جشنواره در اسفندماه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی استان ارسال شد، عنوان کرد: ۲۰۰ اثر به مرحله استانی راه یافت که از این تعداد ۵۰ اثر از آثار اعضا و ۲۹ اثر مربی راهنما به عنوان برگزیده انتخاب و از آنها تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی در هشت بخش مختلف برگزار شد، بیان کرد: شعرسرایی، کاردستی، کتاب سازی، داستان کوتاه، قصه‌گویی، سرود، نشریه نگاری و پویانمایی از بخش‌های مختلف این جشنواره بودند.

جوادی با بیان اینکه امروز از ۷۹ اثر برگزیده استانی تجلیل و قدردانی می‌شود، گفت: همه آثار ارزشمند بود خصوصاً آثاری که با فرهنگ رضوی تولید شده بود از ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تولید چنین برنامه‌هایی واسطه‌ای است تا ما رفتار و خلقیات خود را به فرهنگ رضوی که قوی‌ترین فرهنگ دینی است نزدیک سازیم، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در این مرحله از رشد به الگو‌هایی مانند ائمه اطهار(ع) نیاز دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه وجود ائمه اطهار(ع) یکی از فرصت‌های باارزش برای فراگیری روش درست زندگی است، بیان کرد: همجوار شدن با امام‌ رضا(ع) یکی از افتخارات بزرگ برای کشور است.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت‌های باارزش‌ در راستای افزایش شناخت و معرفت استفاده کرد، تصریح کرد: جشنواره رضوی یکی از مباحث با ارزشی است که در کانون پرورش فکری مورد توجه قرار گرفته است.

 جوادی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در مرحله رشد و کسب ویژگی‌های شناختی و معرفتی‌ هستند، ادامه داد: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتوانیم فرهنگ ناب رضوی را در بین کودکان و نوجوانان و جامعه گسترش دهیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره رضوی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی