استان همدان بیش از ۴ هزار هکتار محدوده باز‌آفرینی دارد

به گزارش عصر همدان، محمد حسین مرادی اظهار داشت: در دوره‌ای محدوده باز‌آفرینی با نام بافت‌های فرسوده شناخته می‌شد که در حال حاضر با این نام خوانده می‌شود.

وی با یا‌دآوری اینکه برای محدوده باز‌آفرینی شهر‌های ملایر و همدان در بین سال‌ ۹۶ و ۹۷ ۱۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیو‌ن تومان اعتبار اختصاص داده شده است، افزود: این اعتبار برای ۱۸ طرح مانند پوشش و دیوارکشی رود‌خانه‌ها و تملک و بهسازی خانه‌های تاریخی محله جولان، کبابیان، کلپا و حاجی است.

وی عنوان کرد: برای بهسازی خانه سیفی جولان که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت کاری ۴۷۰ میلیو ن تومان اختصاص دادند برای کبابیان با ۶۰ درصد پیشرفت کاری ۲۲۳ میلیون تومان برای کلپا با ۳۰ درصد پیشرفت کاری ۲۶۳ میلیون تومان و برای حاجی هم با ۶۰ درصد پیشرفت کاری ۳۱۴ میلیون تومان اعتبار است.

مرادی سایر طرح‌های در حال اجرای این حوزه شهری را در استان همدان اجرای خانه قرآن و عترت خضر با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۵۰ درصد پیشرفت، مرکز بهداشتی درمانی سرجوی ملایر با ۱۰ درصد پیشرفت و ۵۸۰ میلیون تومان، مجموعه چند منظوره حصار امام همدان با ۵ درصد پیشرفت و ۲۵۵ میلیون تومان، خانه قهاری با ۹۵ درصد پیشرفت و ۱۳۸ میلیون تومان، دیوار کشی و پوشش رودخانه حصار امام با ۹۵ درصد پیشرفت با ۶۰۰ میلیون تومان، ساخت پارک شمس آباد ملایر با ۹۵ درصد پیشرفت و ۳۹۰ میلیون تومان غیره نام برد.

معاون باز‌آفرینی و مسکن راه و شهر‌سازی استان همدان درباره میزان تسهیلات اختصاصی برای بازسازی مسکن ، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا وام با سود ۹ درصد به صورت یارانه‌ای برای ساخت مسکن دریافت کنند که مبلغ آن هم در شهر همدان ۴۰ میلیون تومان و برای شهر ملایر ۳۰ میلیون تومان است.

مرادی افزود: در شهر همدان در سال ۹۷ در این حوزه برای بهسازی مسکن در بافت فرسوده برای ۲۷۲ در حدود ۱۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک ارایه شده است که صدور پروانه ساخت این واحد ها طبق ضوابط رایگان بوده است.

وی اظهار داشت: در شهر ملایر هم برای بهسازی ۴۸ واحد یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان، در شهر نهاوند برای ۱۶ واحد ۴۸۰ میلیون تومان، شهر تویسرکان با ۳۰ واحد ۹۰۰ میلیون تومان، شهر بهار ۷ واحد ۲۱۰ میلیون تومان، رزن ۲ واحد ۶۰ میلیون تومان، اسد آباد یک واحد ۳۰ میلیون تومان، کبودراهنگ ۲ واحد ۶۰ میلیون تومان تسهیلات ارایه شده است.

به گزارش تسنیم از همدان این در حالی است اکنون که ساخت مسکن در شهر همدان با کمتر از هزینه ساخت هر متر مربع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان امکانپذیر نیست و تسهیلات اختصاصی بخش بسیار اندکی از این هزینه را می‌تواند تامین کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی