حماسه ۳۰ مهر به گفتمان تبدیل شود/ پيگيری ديدار با رهبری در روز ۳۰ مهر

به گزارش عصر همدان، مهرداد نادری‌فر امروز در ستاد بزرگداشت ۳۰ مهرماه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در برهه‌های مختلف نظام نظیر تثبیت نظام، دفاع‌ مقدس و حمایت از انقلاب نقش خوبی ایفا کردند، اظهار کرد: قبل از انقلاب نیز همواره دانش‌آموزان در حرکت‌های مختلف انقلابی نقش کلیدی داشتند.

وی با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان همدانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس ویژه است، افزود: در این دوره از تاریخ برجستگی‌ها و اقداماتی صورت گرفت که این دانش‌آموزان را از سایر دانش‌آموزان در این برهه‌ از زمان متمایز کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه امروز وظیفه داریم تا از رشادت‌ها، ایثار و از جان‌گذشتگی‌های شهدا و جانبازان سخن بگوییم، یادآور شد: تکلیف شهدا و ایثارگران در آن دوران خلق حماسه‌ها بود و تکلیف امروز ما یادآوری رشادت‌هاست.

وی با طرح این سوال که شهدا به وظایف خود خوب عمل کردند آیا ما نیز به وظیفه خود را انجام داده‌ایم؟ خاطرنشان کرد: به طور حتم با تحلیل و واکاوی حماسه ۳۰ مهر می‌توانیم نکاتی را برای مردم بیان و بازگو کنیم.

نادری‌فر با بیان اینکه تبیین حماسه ۳۰ مهرماه در جامعه می‌تواند در روشنگری افراد بسیار موثر واقع شود، اظهار کرد: متأسفانه چندان به نقش موثر حضور روحانیت و ولایت‌محوری در جریان انقلاب در همدان و موارد این چنینی پرداخته نشده است.

روحیه انقلابی باید را در جوانان زنده کنیم

وی با بیان اینکه رهبران دینی نظیر شهیدمدنی در قبال تبعیت از ولایت‌فقیه و رهبری انقلابیون هیچ توقعی نداشتند، گفت: باید ولایت‌پذیری شهید آیت‌الله مدنی و تأثیر و نقش آنها در انقلاب برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان نظام جمهوری اسلامی در انقلاب، دفاع مقدس و حماسه‌هایی نظیر ۳۰ مهرماه و ۱۳ آبان‌ماه حضور پررنگ و نقش موثری داشتند، بیان کرد: با پرداختن به این حماسه‌آفرینی‌ها و بازگویی این حرکت‌های بزرگ می‌توانیم روحیه انقلابی را در بین جوانان زنده و حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته چندان به حماسه ۳۰ مهرماه توجه نشده است، تصریح کرد: نباید از رویکرد فرااستانی در برگزاری برنامه‌های ۳۰ مهرماه غفلت شود و باید این حماسه را در سطح ملی معرفی کنیم.

حماسه ۳۰ مهرماه همدان باید در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود

نادری‌فر با اشاره به اینکه حماسه ۳۰ مهرماه همدان باید در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود و در ایام منتهی به این مناسبت از تریبون‌های مختلف در مورد این حماسه مطالبی بیان شود، گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شود تا دانش‌آموزان استان در روز ۳۰ مهرماه دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند و این موضوع امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: اگر دیدار با مقام معظم رهبری صورت گیرد به نوعی حماسه ۳۰ مهرماه همدان در سطح ملی مطرح شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه دشمنان فشارهای روانی و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشور اعمال کرده و می‌کند، ادامه داد: این تحریم مربوط به امسال و چند سال نیست بلکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سنگ‌اندازی کردند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی تکلیف مردم و مسؤولان حفظ اتحاد و همبستگی است، عنوان کرد: استکبار جهانی از اتحاد و همبستگی ایران خوف دارد بنابراین همواره دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور هستند.

نادری‌فر با بیان اینکه همه باید با عزمی راسخ به مقابله با تحریم‌ها برویم، خاطرنشان کرد: آمریکا اعلام کرده تحریم‌های اصلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از ۱۳ آبان‌ماه آغاز می‌شود اما در تقویم کشور ۱۳ آبان مصادف با روز مقابله با استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از آموزش و پرورش استان درخواست می‌کنم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در استان با حضور ۲۷۵ دانش‌آموز و فرهنگی برگزار شود زیرا این حرکت سبب می‌شود تا بار دیگر تودهنی محکمی به دشمن بزنیم.

انتهای پیام/ ۸۹۰۴۷/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی