استاندار همدان ‌بازنشسته می‌شود/۲۳ مدیر دیگر همدانی هم رفتنی شدند

به گزارش عصر همدان، سید اسکندر صیدایی اظهار کرد: امسال تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی بازنشسته می‌شوند که استاندار همدان هم جزء آن‌هاست.

وی افزود: به جز استاندار ۲۳ مدیر دیگر هم تا پایان سال ۹۷ بازنشسته می‌شوند که از این تعداد، ۱۸ نفر دارای ۳۰ سال سابقه کاری و ۵ نفر دارای ۳۵ سال سابقه هستند.

صیدایی بیان کرد: بر اساس قانون مدیران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تا ۳۰ سال و مدیران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا تا ۳۵ سال می‌توانند ادامه کار دهند و پس از پایان این مدت بازنشسته می‌شوند.

وی مطرح کرد: البته در مورد اعضای هیئت‌علمی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استثناء وجود دارد و سن بازنشستگی با توجه به مرتبه دانشگاهی تعیین می‌شود به طوری که دانشیاران تا ۳۵ سال و استادان تا ۷۰ سال می‌توانند کار کنند.

۲۶۶ مدیر زن در استان همدان وجود دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه ۶۴ دستگاه اجرایی با ۶۴ مدیرکل در استان وجود دارد، گفت: بر اساس تعریف موجود، مدیران به دسته‌دسته ارشد، میانی و پایه تقسیم می‌شوند.

صیدایی اعلام کرد: بر این اساس یک مدیر ارشد، ۱۷۴ نفر مدیر میانی و هزار و ۹۵۰ مدیر پایه در استان همدان وجود دارد که مدیران پایه درواقع رئیس گروه در اداره خود هستند.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۵ مدیر دستگاه‌های اجرایی استان، هزار و ۸۵۹ نفر را مردان و ۲۶۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که یک نفر از این بانوان، مدیرکل بوده و بقیه در رده‌های میانی و پایه قرار دارند.

صیدایی با اشاره به سوابق تحصیلی مدیران استان هم بیان کرد: از نظر مدرک تحصیلی ۲۷۳ نفر دارای دکتری، ۷۴۱ نفر دارای کارشناسی ارشد و هزار و ۳۱۴ نفر هم دارای مدرک کارشناسی و سایر رده‌ها هستند.

وی مطرح کرد: مقدار سن مدیران استان به‌طور متوسط ۴۵٫۱ و مقدار سال‌های خدمتشان ۲۲٫۱ سال است و از بین ۲ هزار و ۱۲۵ مدیر ارشد، میانی و پایه در استان ۸۴٫۵ درصد بومی استان همدان هستند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی