دستور وزیر نیرو برای ساخت برج‌های خشک نیروگاه شهیدمفتح/ مشارکت بخش خصوصی در انتقال آب به همدان

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته با اشاره به برگزاری نشست با وزیر نیرو و نتایج آن اظهار کرد: در این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی برای حل مشکل آب شرب شهرستان همدان، برنامه برای تامین آب و تامین اعتبار برای پروژه‌های طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های مربوط به این وزارتخانه تصمیم‌گیری شد.

وی تصریح کرد: مسوولان وزارتی باید نسبت به خطرات اساسی کمبود آب واقف و در راستای برون‌رفت از این معضل اساسی تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تصمیم‌گیری‌ در خصوص انتقال آب از یکی از استان‌های غربی به همدان، کمبود آب ۱۱ شهر ۴۸ روستا با شرایط تغییر اقلیم و اهمیت موضوع رفع می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه شوای اقتصاد در سال ۹۵ تصریح کرد: در این راستا مقرر شده بود نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی با کلاس F به صورت فاینانس در همدان ساخته شود که همچنان اقدامی صورت نگرفته و بایستی جهت اقدامات لازم مقدمات اولیه آن انجام شود.

خجسته با بیان اینکه طرح آبرسانی به همدان نباید به دست فراموشی سپرده شود بیان کرد: با توجه به مسئولیت وزارت نیرو نسبت به تولید برق ساخت نیروگاه آبی در همدان تصمیم اشتباهی بود که در گذشته رخ داده که سال‌ها آب همدان را بلعیده و با کمبود آب مواجه کرده که در جهت چاره‌اندیشی مقرر شد فازهای بعدی تبدیل برج مرطوب به برج خشک نیروگاه شهیدمفتح بنا به اخذ دستور وزیر نیرو اجرایی شود.

وی در خصوص طرح آبرسانی آب به استان همدان جلساتی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برگزار شده است، افزود: این پروژه نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است که با نشست امروز یکی از پیشنهادات اجرای طرح آبرسانی از طریق ماده ۵۶ و مشارکت سیستم بانکی بود که مورد بحث واقع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی