فروش کالا بیش از قیمت درج‌شده ممنوع است/ افزايش ۳۰۰ درصدی گزارش‌ مردمی

به گزارش عصر همدان، علیرضا شجاعی با بیان اینکه بازرسان با واحدهای صنفی و فروشگاه‌هایی که اجناس را گران‌تر از قیمت درج‌ شده به فروش برسانند برخورد جدی انجام می‌شود، اظهار داشت: مردم این تخلفات را با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند تا به‌ سرعت تیم بازرسی به فروشگاه اعزام شود.

وی با بیان اینکه ملاک فروش کالا بر اساس قیمت درج‌شده بر روی آن است، افزود: کالا باید بر اساس قیمتی خریداری‌ شده به فروش برسد و اگر کالای جدید با قیمت بیشتری خریداری شد، به قیمت بیشتری نیز می‌تواند به فروش برسد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تصریح کرد: واحد تولیدی که سه ماه پیش گوجه یا سیب‌زمینی برای رب یا چیپس خریداری کرده است، حق ندارد کالا را با قیمت امروز بفروشد.

وی ادامه داد: مردم از ایجاد تقاضای کاذب در بازار جلوگیری کنند و کالایی که نیاز ندارند را خریداری نکنند و در صورت مشاهده تخلف گزارش دهند.

شجاعی خاطرنشان کرد: زمانی که گزارش‌های مردمی به دست سازمان برسد، بازرسی‌ها هدفمندتر انجام می‌شود چراکه بازرس برای واحد صنفی شناخته‌شده است.

وی با بیان اینکه به گزارش مردمی نیاز داریم، گفت: میزان شکایت‌های مردمی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش‌ یافته است و چند تیم بازرسی برای رسیدگی به این شکایت‌ها اختصاص‌ یافته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: مردم وقتی کالایی را گران‌تر از قیمت درج‌شده خریداری می‌کنند، به بازرسی و نظارت اعلام کنند.

وی افزود: در فروشگاه‌ها به‌ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخلفات با جدیت برخورد می‌شود و وجود این وضعیت برای بازرسی قابل‌قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی