تحول در راه ورودی همدان- ملایر و جاده‌های مواصلاتی قهاوند

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته در نشست هماهنگی همراه با رئیس سارمان برنامه و بودجه، مدیرکل بنیاد مسکن، سرپرست و معاونین مسکن و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آبفار، مسوولان حمل و نقل و پایانه‌ها و معاونین فرماندار همدان اظهار کرد: تحول در چهار مسیر گردشگری همدان با توانمندسازی روستاها و نیروی بومی این مناطق و با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه با پیگری از طریق وزارت راه و شهرسازی ۲ میلیارد تومان برای مسیر گردشگری سد اکباتان ابلاغ اعتبار شده است، خاطرنشان کرد: این مسیر دارای ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار است و ۷۰۰ میلیون تومان از محل ارتقای شاخص‌ها ابلاغ شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه در جهت تسهیل ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر گردشگری سد اکباتان ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: در سال‌های گذشته مسیر جاده گردشگری سد اکباتان و جاده ملایر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و عملیات مطلوبی برای این مسیر در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: این موضوع موجب بروز تصادفات حادثه‌ساز در این مسیر شده که با پیگیری‌های انجام شده در آینده نزدیک اقدامات خوبی در این مسیر اعمال خواهد شد.

خجسته با اشاره به اینکه محورهای مرادبلاغی، چشین ـ ابرو، سد اکباتان و امامزاده محسن آمار حوادث و تصادفات جاده‌ای زیادی را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند بیان کرد: اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز و عملیات تعریض مسیر با شتاب بیشتر پیگیری و اجرایی شود.

وی گفت: ورودی راه سیاه کمر، مسیر عبدالرحیم – میلاجرد، جاده مرادبلاغی نیازمند موارد کارشناسی و قرار گرفتن در ردیف ماده ۲۳ است که با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه راه مرادبلاغی به قهاوند، قهاوند به کوریجان و روکش آسفالت قهاوند به کمیجان و موافقت ۵ میلیارد تومان برای پروژه جاده سیاه‌کمر ـ عبدالرحیم ـ خنداب (اراک) با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی