قیمت منطقی مرغ در هر کیلو ، ۸۵۰۰ تومان / دلیلی برای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد

نادر مومنی با بیان اینکه خوراک دام با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و در این حوزه مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: دلیلی برای افزایش قیمت نهایی مرغ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن همه جوانب قیمت منطقی مرغ بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان است، افزود: قیمت مرغ بر اساس میزان تولید، عرضه و تقاضای محصول تعیین می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان با اشاره به اینکه فروش مرغ به قیمت بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اجحاف به مصرف‌کننده و کمتر از آن به ضرر تولیدکننده است، تصریح کرد: برای تنظیم بازار در شرایط فعلی ۴۲۰ تن مرغ توزیع شد که البته ین روند اکنون متوقف شده است چراکه قیمت در بازار به تعادل رسید.

وی ادامه داد: اگر قیمت مرغ روندی کاهشی پیش بگیرد، شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید و اگر روندی افزایشی پیش بگیرد؛ نسبت به توزیع آن اقدام خواهد کرد تا تعادل در بازار حفظ شود.

مومنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تولید گوشت و مرغ استان و کشور مطلوب است و اگر به دنبال صادرات آن هستیم باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را تأمین کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی صادرات کالاها می‌تواند برای کشور بسیار مهم باشد که با فراهم کردن بستر لازم می‌توان به آن دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی