عدم خروج کالای مصرفی از همدان/ مشكلی در تأمين ارزاق نداريم/ زورم به پروژه هتل «هما» نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در جشنواره شهیدرجایی استان با محکومیت حمله تروریستی در اهواز، اظهار کرد: اقدامات دشمن علیه ایران از روی ناتوانی و یأس است.

وی با بیان اینکه ابرقدرتی که ادعای بزرگی در دنیا را دارد به جایی رسیده که با اقدام تروریستی کودک چهار ساله، مجروح شیمیایی و زن و مرد بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد، گفت:  البته هر انسان آزاده‌ای می‌داند که این اقدامات از روی ناتوانی است نه ابرقدرتی.

استاندار همدان با تاکید به اینکه این اقدامات حس وطن‌پرستی را در ما تقویت می‌کند، افزود: باید از کسانی یاد کنیم که با دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس زمینه‌ای را فراهم کردند که هنوز ثمره آن را بچشیم.

وی با بیان اینکه دیروز دیدیم رئیس جمهور جواب ترامپ را مودبانه داد و دنیا به دفاع از ایران پرداخت اما ترامپ به گونه‌ای صحبت کرد که دنیا او را تمسخر کرد، افزود: امروز به هیچ وجه جنگ در مخیله دشمنان نمی‌گنجد چراکه دفاع جانانه ما را دیده‌اند.

نیکبخت با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس ایران در تاریخ ماندگار شد که وجبی از خاک خود را دست دشمن ندادیم و اکنون نیز به قدرتی قوی تبدیل شده‌ایم، گفت: ایران پای مذاکره با گروه ۱+۵ می‌نشیند و آمریکا را پای آن می‌نشاند و توافق و تعهدی می‌شود که شورای امنیت تایید می‌کند اما آمریکا از آن خارج شده و نتیجه آن می‌شود جلسه‌ای که دیروز شورای امنیت برگزار کرد.

وی با بیان اینکه روز گذشته شورای امنیت تشکیل جلسه داد و ریاست جلسه را به ترامپ می‌دهند که قصد آنها تخریب ایران بوده است، افزود: در آن جلسه ترامپ طبق معمول حمله علیه نظام ایران را آغاز می‌کند و بعد می‌نشیند که رؤسای کشورها به ترتیب صحبت کنند و اما نه به خواست او.

استاندار همدان با بیان اینکه خداوند جای حق است و در جلسه دیروز شورای امنیت، هر یک از رؤسای کشورها به دفاع از ایران پرداختند، خاطرنشان کرد: دیروز رؤسای فرانسه، بولیوی، انگلیس  و… به شدت می‌توپند و از ایران دفاع می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ۴۰ تا ۵۰ کشور را علیه ایران اجیر کردن اما امروز دیگر یاریگری ندارند،گفت: ترامپ باید خجالت بکشد که جلسه‌ای را تشکیل می‌دهد که ایران را تخریب اما همه او را محکوم می‌کنند.

ضرورتی ندارد سکه، طلا و ارز خریداری شود چراکه همه چیز به شرایط عادی برمی‌گردد‌

نیکبخت با بیان اینکه با یاری خداوند، هدایت مقام معظم رهبری، همراهی مردم و برنامه‌ریزی مسوولان از معبر عبور خواهیم کرد، در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزود: ضرورتی ندارد سکه، طلا و ارز خریداری شود چرا که همه چیز به شرایط عادی برمی‌گردد‌.

وی با اشاره به اینکه دنیا تصمیم‌گیرنده است و ترامپ به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، خاطرنشان کرد: حقانیت ایران به اثبات رسیده و آمریکا قدرتی ندارد که به کشورهای دیگر زور گوید.

استاندار همدان با تاکید به اینکه آینده‌نگری این نیست که ارزاق را ذخیره کرده و احتکار کنیم، افزود: سال گذشته اول مهرماه ۳۰ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی داشتیم اما اکنون ۶۰ درصد و مشکلی در این زمینه نیست.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه دستور می‌دهم به هیچ وجه کالای مصرفی از استان خارج نشود، گفت:‌ کالای مورد نیاز مردم تامین است و باید تامین هم شود؛ هیچ مشکلی در تامین ارزاق مردم نداریم و این جریان تنها ولع روانی است.

نیکبخت با بیان اینکه شنبه هر هفته جلسه تنظیم بازار را برگزار خواهیم کرد تا مدیریت بهتری صورت گیرد، افزود: گلایه کردم که در تاسوعا و عاشورا چرا به اندازه نیاز مردم گوشت داده نشده است.

به زودی بسته حمایتی توزیع خواهد شد

وی با اشاره به اینکه به زودی بسته حمایتی توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: جو روانی امروز هدف دشمن است اما به زودی مشکل حل خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری جشنواره شهیدرجایی، گفت: شهیدرجایی الگویی برای مدیران است، دینداری، ولایتمداری، مردم‌باوری، امید به آینده و عمل به باورهای او باعث شد که از دستفروشی و معلمی به ریاست جمهوری برسد و به دلیل همین خصوصیات، دشمنانش نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برترین‌های جشنواره شهیدرجایی منصفانه انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: در این جشنواره بانک‌ها همکاری نکردند و گویا در ارزیابی دیده نشدند که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی آنها را ارزیابی کرد.

نیکبخت با اشاره به اینکه چند دستگاه نظیر نیروی انتظامی، دادگستری و… مجاز به ارزیابی نبودند وگرنه صاحب امتیاز بودند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری نیز مجاز به ارزیابی نبودند اما قاطع می‌گویم اگر استانداری دیده می‌شد، صاحب امتیاز بود.

وی با بیان اینکه نباید به این نوع ارزیابی بسنده کرد بلکه آن را محصول محور کنیم و بهره‌وری را افزایش دهیم، گفت: نظم و انضباط در سازمان‌ها مورد توجه است اما نمی‌خواهیم ارزیابی ساعت محور شود که کارمندی صبح سرکار بیاید و عصر برگردد بلکه محصول محور بودن مهم است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم مهم است، افزود:‌ هیچ لذتی گواراتر از این نیست که احساس شود گره‌ای از کار مردم باز کنیم، گره از کار سرمایه‌گذار باز کردن لذت دارد یا اینکه گره بر کار زنیم و جواب وجدان را چه کسی می‌دهد؟.

وی با بیان اینکه همدان استان پاک در رشوه شناخته شده چرا آن را آغشته و آلوده کنیم، خاطرنشان کرد: به استقبال سرمایه‌گذار رویم چراکه مشکل اصلی امروز بیکاری جوانان است و باید بخش خصوصی را حمایت کرد تا جوانی را به کار گیرد.

نیکبخت بیان کرد:‌ شرم بر من استاندار و هر مدیری که با غرض و مرض جلوی تولید را بگیرد که در این صورت جوابی برای خدا نخواهیم داشت.

وی خطاب به مدیران ادامه داد: نگذارید میز خدمت تشریفاتی شود، کارمندان و کارشناسان صاحبنظر را جایگزین کنید.

زورم به پروژه هتل «هما» نمی‌رسد

استاندار همدان با بیان اینکه استان مهیای جهش است و کار ارزشمندی در  همدان شده است، افزود: روزی گفتم من نباشم چراکه نگران بودم کارهایی که پیگیری شده انجام نشود اما موافقت نشد، خوشبختانه نمایندگان مجلس، سپاه، اطلاعات و… در استان دلسوزانه کار انجام داده‌اند که امیدوارم مسئله اشتغال را هم حل کنیم اما باید اقدامات صورت گرفته را نیز بگوییم.

وی با تاکید به پیگیری پروژه‌های استانی از سوی مدیران استان، گفت: طرح آرد سینا ۶ ماه در تهران مانده بود، زیرا ۶ میلیارد اعتبار نیاز داشت و باید از طریق مرکز پیگیری می‌شد که اما با دو تلفن مشکلش را حل کردم.

نیکبخت با اشاره به رفع مشکل شیشه همدان، فولاد ویان و پتروشیمی هگمتان، افزود: فرزندان مرحوم علاقبندیان گفته‌اند تمام بدهی‌ها را می‌دهیم که ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و ۸۰ میلیون تومان هم هفته دیگر پرداخت خواهند کرد تا کارخانه آنها راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در خصوص هتل «هما» دیگر زورم نمی‌رسد و نمایندگان مجلس کاری انجام دهند، گفت: هنوز در خصوص درمانگاه تامین اجتماعی بهار هم کاری نشده که امیدوارم پیگیری شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی