برگزاری رزمایش «سپاهیان محمدرسول‌الله ۲» با حضور ۲۰ هزار بسیجی از همدان

به گزارش عصر همدان، سردار مظاهر مجیدی شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیسعلی دلواری اظهار کرد: دیروز سالروز عملیات یازدهم شهریور استان همدان بود که در سال ۶۰ بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر طراحی شد.

وی با بیان اینکه از مجموعه نیروهای سپاه در همدان و کرمانشاه و سایر استان‌ها در آن عملیات حضور داشتند، گفت: نقش رزمندگان همدان در مناطق بازی‌دراز و قراویز ویژه بود که مانع پیشروی دشمن در منطقه غرب کشور شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: به همین مناسبت ۱۵ شهریورماه ساعت ۱۷ در مسجد امام خمینی(ره) سعیدیه مراسمی با حضور سردار عامری برگزار می‌شود و بعد از آن مراسم هم در دبیرستان ابن سینا یادواره شهدای پیشاهنگی در مسجد قدس با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان نقلی از سردار شهید همدانی مبنی بر اینکه نقش رزمندگان همدان در آغاز و پایان دفاع مقدس تعیین‌کننده بوده است، ادامه داد: رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص) ۲ در سطح کشور برگرفته از همان روحیات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سردار مجیدی متذکر شد: وقتی سال‌های نخست جنگ پشت سر گذاشته شد نیاز به حضور نیروهای مردمی در دفاع بسیار حائز اهمیت بود و برای آنکه مردم را منسجم در دفاع شرکت دهیم سپاهیان مهدی(عج) و محمد(ص) تشکیل شد.

وی با اشاره به نقش شهید حسن صوفی از مبدعان طراحی اعزام لشگرهای بزرگ در کشور، بیان کرد: اولین اعزام پنج لشگر و بعد ۱۰ لشگر توسط این شهید بزرگوار طراحی و به فرماندهی وقت سپاه ارائه شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در یکی از اعزام‌های همدان با حضور مقام معظم رهبری اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: آنجا هدف این بود که روحیه جهاد و شهادت در سطح وسیع به نمایش گذاشته شود و از این منظر اعزام ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای مردمی در قالب سپاه محمد(ص) زمینه‌ساز چندین عملیات بزرگ شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز که می‌بینیم دشمن توان خود را گذاشته که به نظام ضربه بزند باید بار دیگر مردم پای کار بیایند و توطئه دشمن در تضعیف روحیه و تغییر رویکرد را خنثی کنند.

سردار مجیدی اضافه کرد: سپاه در ۳۲ استان کشور رزمایش سپاهیان محمدرسول‌الله(ص) ۲ را با استعداد ۷۰۰ هزار نفر طراحی کرد که ۱۰۰ هزار نفر از تهران و البرز و ۶۰۰ هزار نفر از مابقی استان‌ها هستند و سهم استان همدان ۲۰ هزار نفر از نیروی مردمی بسیج است.

وی یادآور شد: جلسات در این زمینه برگزار شده و سهم شهرستان‌های استان مشخص شد، هماهنگی لازم برای پای کار آوردن دستگاه‌های اجرایی نیز در حال انجام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این رزمایش در سه محور اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: این رزمایش از نهم تا بیست و نهم شهریورماه به صورت شهرستانی در تمام شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای استان همدان هفدهم شهریورماه در نظر گرفته شده که در تمام ۱۰ شهرستان استان نیروها در قالب گردانهای بیت‌المقدس کار خود را آغاز می‌کنند، گفت: رزمایش به صورت ۲۴ ساعته از فراخوانی، سازماندهی، اردوکشی و استقرار در اردوگاه و اجرای تاکتیک‌ها اجرایی می شود.

سردارمجیدی اظهار کرد: مرحله دوم بکارگیری نیروهای جهادی است که در کل کشور بیش از ۷ هزار گروه پیش‌بینی شده و در استان ۲۵۰ گروه جهادی کار خود را انجام خواهند داد.

به گفته وی، ۱۳۶ گروه جهادی از بسیج محلات، ۲۳ گروه جهادی پزشکی، پنج گروه جهادی مهندسی عمران، ۲۶ گروه جهادی مهندسی کشاورزی، ۲۰ گروه جهادی بسیج طلاب، ۲۰ گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی و ۲۰ گروه دانشجویی در استان فعال شده‌اند که جمعا قریب به ۵ هزار نفر به رزمایش اعزام خواهند شد و در حاشیه شهرها مطابق با شرح وظایف خود خدمات‌رسانی خواهند کرد.

*بهره‌مندی ۵۰ هزار نفر از خدمات گروه‌های جهادی رزمایش

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از مردم از خدمات این گروه‌های جهادی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز در شهرستان ملایر اعزام گروه‌ها را داشتیم و به ترتیب سایر گروه‌های جهادی وارد عمل می‌شوند و پنج شنبه گروه جهادی همدان اعزام می‌شود.

به گفته وی، مرحله سوم رزمایش به صورت سراسری در مراکز استان‌ها اتفاق خواهد افتاد و در هفته دفاع مقدس در یکی از روزهای چهارم یا پنجم مهرماه رزمایش بزرگ با تمرکز در مرکز استان‌ها مدنظر است که در همدان ۲۰ هزار نیروی بسیجی پای کار خواهد آمد.

سردارمجیدی گفت: هدف این است ۷۰۰ هزار نیروی مردمی سازماندهی شده در قالب گردان‌های امام حسین(ع)، بیت‌المقدس، امام علی(ع) و کوثر مجموعه گردان‌های بسیجی شکل داده شود که سازوکار آنها تعریف شده است.

وی اظهار کرد: قرار است این حضور حماسی در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس رقم بخورد که در این برنامه پیش بینی حضور سخنرانان کشوری از فرماندهان نظامی انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که ماهیت این رزمایش نمادین است، گفت: هدف اصلی این اعزام تزریق امید به جامعه و از طرف دیگر مقابله با ایجاد یأس و ناامیدی از سوی دشمن است.

وی بیان کرد: برگزاری محل جایی خواهد بود که مردم امکان حضور و استقبال از فرزندان خود را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی