نمي‌گذاريم افزایش قیمت بلیت به گردشگری لطمه بزند

به گزارش عصر همدان، محمد محب‌خدایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویداد ۲۰۱۸ همدان در دو بخش فرصت بزرگی در گردشگری کشور است که مقاصد جدیدتری را به مقصدهای بعدی ما اضافه کند.

وی گفت: شاید ما از بعد تاریخی و فرهنگی قبلا به نام دو استان شناخت داشتیم و در بعد زیارتی نیز دو استان مشهد و قم بود اما امروز همدان و تبریز نیز به ظرفیت گردشگری کشور اضافه می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با همت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و انسجام خوب در این استان، شاهد برگزاری رویداد گردشگری «همدان ۲۰۱۸» هستیم.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگترین رویداد گردشگری کشور و جهان است، افزود: ظرفیت‌های استان همدان شایسته معرفی در جهان بود که امیدوارم شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه باشیم.

محب‌خدایی ادامه داد: هر کشوری که بخواهد خود را به مقاصد جدید گردشگری وصل کند باید اول گردشگری داخلی خود را تقویت کند که خوشبختانه در همین راستا شاهد رشد فرهنگ گردشگری در تبریز و همدان بودیم.

وی گفت: در بخش محصولات گردشگری یک مواردی آغازگر گردشگری و برخی به عنوان مزیت گردشگری هستند که غار علیصدر یک مزیت گردشگری برای همدان به شمار می‌رود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه در سطح کشور ۲۲ پروژه داریم که ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و باید ۸ هزار و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات به آنها اختصاص داد، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌ها و داشته‌های خود بها دهیم، گفت: دلیل اینکه به صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک نگاه می‌شود به این خاطر است که به حفظ و حراست از داشته‌ها و ظرفیت‌ها تأکید دارد.

برگزاری تورهای گردشگری کودکان و نوجوانان در همدان

محب‌خدایی گفت: ما باید حتی در حوزه حیات وحش نیز بتوانیم از ظرفیت گردشگری در راستای حفظ و توسعه آن استفاده کنیم، ضمن اینکه باید این اصالت‌ها را در گردشگری طبیعت و روستایی حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید طبیعت را از بین ببریم و مخل محیط زیست باشیم، ادامه داد: حفاظت از محیط زیست از مهمترین شاخصه‌های صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص حضور کشورهای خارجی در این اجلاس نیز گفت: سه نفر از وزرای گردشگری از سه کشور هستند و از ۱۵ کشور نیز ۴۰ نفر در همدان حضور یافته‌اند.

وی در ادامه افزود: طبق دستور رئیس جمهور قرار است کارگروهی شکل بگیرد تا افزایش قیمت بلیت به سفر و گردشگری لطمه نزند، باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و بررسی‌های کارشناسی به حل مشکل بیانجامد.

محب‌خدایی با بیان اینکه یکی از بازارهای هدف خوب ما در همدان برگزاری تورهای گردشگری کودکان و نوجوانان است، خواستار توجه به این مهم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی