نام «ابن سینا» را از مدارس و بیمارستان همدان برداشته‌اند

به گزارش عصر همدان، توکل دارایی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت به اول شهریور زادروز شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا اظهار کرد: برنامه‌های امسال اول شهریورماه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود و مهمان ویژه ادای احترام به ابن سینا، دکتر حسن بلغاری رئیس انجمن مفاخر کشور و دکتر نجفعلی حبیبی مصحح کتاب قانون هستند.

وی با بیان اینکه در این روز برای نخستین بار از کتاب تصحیح شده قانون رونمایی می‌شود، افزود: تصحیح این کتاب از سال ۸۸ آغاز شده بود و کتاب دوم نیز در ابان ماه همزمان با روز جهانی فلسفه رونمایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با بیان اینکه کتاب «شفا» بوعلی سینا ۲۲ کتاب است که تصحیح قسمت ریاضیات آن انجام شده است، گفت: کتاب شفای ابن سینا شامل موسیقی، حساب، هندسه و نجوم است که قرار است به چاپ برسد هرچند بخش موسیقی چاپ شده است‌.

وی یادآور شد: روز سوم شهریور دانشگاه علوم پزشکی همدان ویژه‌برنامه‌ای خواهد داشت و انجمن مفاخر ایران نیز روز ۳۰ مردادماه مراسم ویژه‌ای به مناسبت زادروز ابن سینا برگزار می‌کندت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از برگزاری کنفرانس آموزه‌های ابن سینا در ۱۷ مهر ماه امسال در اسپانیا خبر داد و گفت: رایزن فرهنگی ما متولی این برنامه است که از اعضای بنیاد ابن سینا هم شرکت می‌کنند.

وی در خصوص برگزاری برنامه جایزه ادبی ابن سینا اظهار کرد: جایزه ادبی نیازمند تامین منابع مالی است که قرار شد ۱۰ دستگاه در این زمینه حمایت کنند که اگر پای کار نباشند شاید قابل اجرا نباشد.

دارایی از احصا و شناسایی تمام مدارس با عنوان ابن سینا در کشور خبر داد و گفت: این برنامه به دلیل ایجاد حسایت نسبت به مدارس به عناوین ابن سینا است در حالی که در همدان نام ابن سینا را از مدارس و بیمارستان برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های همدان نیز مدارس یا خیابانی با عنوان ابن سینا نداریم، گفت: در زمینه گردآوری نسخ خطی نیز از اروپا و جاهای مختلف نسخی جمع شده است اما در همدان کمتر همکاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی