گسترش فیبر نوری در همدان از مهم‌ترین برنامه‌های مخابرات است

به گزارش عصر امروز، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در قالب ویدئوکنفرانس نشستی را با خبرنگاران پایتخت و استان‌های مختلف برگزار کرد.

در ابتدای مراسم سرپرست مخابرات منطقه همدان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه داد و اظهار کرد: دو سال آینده پهنای باند اینترنت را به حداقل ۱۰ مگابایت در استان می‌رسانیم.

محمدعلی گرزین با اشاره به اهمیت توسعه پهنای باند گفت: امروزه نفوذ این پدیده‎ مدرن به حدی است که دنیای بزرگ با تمام اقلیم پهناور آن به دهکده‎ کوچکی مبدل شده است.

وی با بیان اینکه کشورها تلاش می‌کنند با فراهم کردن فن‏‌آوری ‌بهتر و تجهیزات قوی‌، جایگاه خود را در جهان ارتباطات بالا ببرند تاکید کرد: کسب دستاوردها در عرصه‎ فن‏اوری مخابراتی، ارائه آسان و ارزان خدمات، گسترش شیوه‌ها و شبکه‎ها، افزایش کمی رسانه‎های ارتباطی و شرکت‎های مخابراتی برای تأمین وسیع و سریع اطلاعات و ارتباطات، گام بزرگ و نخست رسیدن به این هدف در هر استان است.

سرپرست مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه به دنبال ارتباط با جامعه از مسیرهای متفاوت هستیم، نقش رسانه‌ها را در این راستا مهم عنوان کرد و افزود: رسانه نه تنها می‌تواند خدمات این شرکت را به مردم بشناساند بلکه از طریق ارتباط با آنها نیازهای جامعه را در راستای پیشرفت شناسایی می‌کند و در ارائه سرویس‌های کارآمد نیز مؤثر است.

وی با اشاره به تغییراتی در فضای مخابراتی استان طی آینده، گفت: افزایش پهنای باند مصرفی مشترکین نخستین هدف است و این با تغییراتی در بسترهای موجود به دست می‌آید.

گرزین با بیان اینکه ارائه سرویس‌هایی در بستر فیبر نوری برای منازل، ادارات و شرکت‌ها با عنوان سرویس (ftth) مهمترین برنامه ماست، خاطرنشان کرد: بر این اساس گسترش فیبر نوری در شهرستان همدان جزء مهمترین برنامه‌های شرکت است.

وی از نصب ۲۸ هزار پورت تجهیزات فیبر نوری در نقاط مختلف شهر طی سال‌های قبل خبر داد و در ادامه اظهار کرد: بخشی از سرویس‌های ارائه‌ شده برای مردم ناشناخته و به همین دلیل رغبتی به استفاده از این سرویس‌ها نداریم.

 سرپرست مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه در سطح بین‌الملل میزان پیشرفت کشورها بر اساس استفاده از پهنای باند سنجیده می‌شود گفت: میانگین پهنای باند کشور پایین است که باطبع در استان نیز این معضل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حداکثر پهنای باند مورد استفاده توسط مشترکین بین یک تا دو مگابایت است افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای است که طی دو سال آتی این پهنای باند را به حداقل ۱۰ مگابایت برسانیم.

گرزین تصریح کرد: برای تحقق این مهم فعالیت‌ها را در فضا‌های تجاری و اداری که بستر فیبر نوری آنها طی سال‌های گذشته فراهم شده، آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی استفاده از پهنای باند بالا به موضوع محتوایی مربوط می‌شود افزود: تنها استفاده ما از اینترنت پرداخت قبوض و دانلود فیلم است و باید فعالان این عرصه تولید محتوا را برای استفاده از اینترنت در ارکان مختلف همچون درآمدزایی و هزینه‌کردها بیشتر نمایان کنند تا شاهد تأثیر مثبت بهره‌مندی از فضای اینترنتی باشیم.

سرپرست مخابرات منطقه همدان ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی را مهم عنوان کرد و افزود: هدف این است تا پایان سال حداقل ۲ هزار مشترک خصوصاً مؤسسات اداری و تجاری را به این مسیر جدید سوق دهیم.

وی با بیان اینکه باید فضاهای تجاری و اداری پهنای بالای حداقل ۱۰ مگابایت را تجربه کنند گفت: سال آینده سیستم‌های موجود را درخصوص تجهیز تلفن‌های ثابت به پیامک متحول خواهیم کرد.

گرزین با اشاره به اینکه سوئیچ‌های موجود در شهر تنها قادر به انتقال صوت بوده و متأسفانه فاقد سرویس‌های ارزش‌افزوده جدید هستند گفت: سال آینده استان از سوئیچ‌هایی با قابلیت بیشتر و سرویس ارزش‌افزوده برخوردار ‌خواهد شد که بخشی از این قابلیت‌ها در بستر فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از دستاورد این ارزش‌افزوده «IP» تلفنی را مستقر می‌کنیم تا شهروندان بتوانند از طریق تلفن ثابت ایمیل ارسال کنند.

سرپرست مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه گسترش اینترنت اشیاء یا (I U T) در مراکز خصوصی و اداری هدف بعدی است تا بتوان اهدافی چون مدارس هوشمند و شرکت‌های هوشمند را محقق کرد، افزود: به دنبال خروج مخابرات از حالت سنتی و به‌روز کردن سرویس‌ها هستیم تا پهنای باند مصرفی اینترنتی استان نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بالا نبودن پهنای باند مصرفی در همدان نگران‌کننده است گفت: تجهیزات نصب‌شده در استان توسط شرکت زیرساخت قادر به تحمل پهنای باند بالایی است اما متأسفانه کاربران در عمل از این پهنای باند استفاده نمی‌کنند.

گرزین با بیان اینکه پهنای باند مصرفی را بر حسب ترابایت از ۴۰ ترابایت به ۶۰ ترابایت رسیده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس کیفیت سرویس ارائه‌شده تغییر کرده و مردم نیز استقبال کرده‌اند.

وی رتبه استان را در بهره‌مندی از زیرساخت‌های مخابراتی متوسط دانست و گفت: جای کار بسیار است اما به لحاظ زیرساختی در برخی موارد دچار مشکل هستیم چراکه توسعه در این زیرساخت‌ها اغلب موارد هم‎راستا با تکنولوژی‌های به‌روز نبوده است.

گرزین با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب به دنبال آن هستیم که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر بخش مخابرات را طی این مدت به مردم معرفی کنیم تصریح کرد: با وجود استمرار تحریم‎ها این سال‌ها توانسته‌ایم از بستر دانش داخلی به تولیدات کارآمدی به‌خصوص در تولید سوئیچ‌های دارای ارزش‌افزوده دست پیدا کنیم.

 

راه‌اندازی نرم‌افزاری برای سامانه ۱۱۸

وی از راه‌اندازی نرم‌افزاری برای سامانه ۱۱۸ خبر داد و در ادامه با اشاره به طلب بالای مخابرات همدان از ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی و حتی مشترکان خانگی، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیارد تومان از مشترکان خانگی، بیش از ۵ میلیارد تومان از اپراتورها و بیش از ۴ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب داریم.

سرپرست مخابرات منطقه همدان با اشاره به ضریب نفوذ خدمات مخابرات در روستاهای استان، گفت: با توجه به تعداد بالای روستاهای استان، پوشش روستایی برای ۲۷۰ سایت موجود با سرویس دبلیوال ال (بی‌سیم) صورت می‎گیرد.

وی با تاکید به اینکه برای رفع مشکلات قرار است تا پایان سال و در نهایت فرودین‎ماه سال آینده تمام مشترکان از محل WLL به بستر موبایلی منتقل شوند خاطرنشان کرد: برای استفاده از فضای اینترنت نیز اینترنت نسل ۲ در اختیار آنها قرار می‌گیرد زیرا در حال حاضر فاقد این مزیت هستند.

گرزین تأمین نیاز روستاییان در حوزه خدمات مخابراتی مطابق آنچه در شهرها ارائه می‌شود را مهم دانست و افزود: برای تحقق این مهم با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه پهنای باند مصرفی در استان بیش از ۶۰ ترابایت در روز است گفت: تعداد مصرف‌کننده‌ها بالا رفته و تخلیه ADSL  بسیار کم شده است.

سرپرست مخابرات منطقه همدان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار پورت منصوبه در سطح همدان، شهرستان بهار و شهر لالجین وجود دارد خاطرنشان کرد: در بقیه شهرستان‌ها نیز عملیات فیبر نوری آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار پورت باید به دایری برسد و سال آینده اکثر شهرستان‌های استان این امکان را خواهند داشت.

 

معوقات اول فروردین تا پایان آبان‌ماه بازنشستگان پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر این شرکت ارائه داد.

سید مجید صدری با اشاره به اینکه قرار است برای نخستین بار به صورت پایلوت تا پایان سال سامانه ۱۱۸ به زبان‌های عربی و انگلیسی راه‌اندازی شود اظهار کرد: این مهم امکان ارائه خدمت به گردشگران را فراهم می‌‌کند.

وی بیان کرد:‌ به دنبال این هستیم معوقات اول فروردین تا پایان آبان‌ماه بازنشستگان شرکت را در ۶ ماه نخست سال آینده پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: در شرکت مخابرات ایران حجم زیادی از مأموریت‌ها را کاهش دادیم و تلاش برای استفاده بهینه از زمان داریم.

وی از کاهش ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه‌ها در معاونت نیروی انسانی طی سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت مخابرات ایران دیگر به صندوق ایثارگران بدهکار نیست و آیین نامه‌ای تنظیم شده که پول صندوق فقط برای وام به پرسنل هزینه شود.

صدری با بیان اینکه کارکنان قراردادی پست‌های مدیریتی می‌گیرند افزود: کمیته انتصاب را تشکیل داده‌ایم و برای هر سمت مدیر منطقه باید نفراتی معرفی و سوابق کاری آنها بررسی شود تا فردی که شاخص بوده عهده‌دار مسوولیت شود.

وی با بیان اینکه روز بیست و پنجم هر ماه حقوق کارکنان پرداخت می‌شود و این برا اساس قولی بود که داده بودم در ادامه به افزایش مصرف ترافیک پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت شبکه انتقال اجرای وای فای عمومی در ۳۰۰ نقطه از جمله اقدامات است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تولید اخبار در شرکت مخابرات ۷۰ درصد افزایش داشته است گفت: این آمار نشان می‌دهد که اطلاع رسانی جزو اولویت‌های مخابرات بوده است.

وی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران در بین ۵۰۰ شرکت برتر مقام نخست را کسب کرده و رتبه اول جشنواره تبلیغات را نیز به دست آورده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی