افزایش ۳۰ درصدی داروهای بیماران کلیوی

ابوالفتح میرزایی با اشاره به گرانی ارز در کشور فعلاً بر قیمت داروی بیماران کلیوی اثرگذار نبوده است، اظهار کرد: قبل از اینکه ارز در کشور گران شود با قیمت افزایش دارو بیماران کلیوی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال قیمت‌ داروها افزایش یافته است اما نمی‌توان آن را به گرانی ارز ارتباط داد، گفت: برخی از داروها امسال تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماری‌های کلیوی همدان با اشاره به اینکه بیماران با مشکل تهیه دارو به دلیل افزایش قیمت و عدم توان خرید مواجه هستند، افزود:‌ مشکل بیمه بیماران کلیوی هنوز حل نشده که یک مسئله کشوری است.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان بیمه سلامت و یا ایرانیان تنها در بخش دولتی پذیرش می‌شوند و دفترچه بیمه آنها در بخش خصوصی کاربردی ندارد، گفت: پذیرش در بخش دولتی باعث افزایش بار مراجعات شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه گاهی بخش خصوص خدمات بهتری نسبت به بخش دولتی ارائه می‌دهند، افزود: تقریباً یک هزار و ۴۰۰ بیمار دیالیزی و پیوندی در سطح استان جزو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهرستان‌های همدان فاقد بخش دیالیز هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان فامنین و بهار فاقد بخش دیالیز است که البته قول راه‌اندازی این بخش در بهار داده شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماری‌های کلیوی استان همدان به شماره حساب ۱۵۱۵ بانک قرض‌الحسنه رسالت برای کمک خیرین به بیماران کلیوی اشاره کرد و خواستار مساعدت شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی