پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران همدان/ هیچ نوع آردی به گندم همدان اضافه نمی‌شود

به گزارش عصر همدان، علی رحمانی‌فر ظهر امروز در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران از فعالیت بخش‌های تولید آرد استان همدان اظهار کرد: موجودی گندم استان از سال گذشته ۲۳۰ هزار تن بود که در حال حاضر با توجه به وضعیت خرید میزان آن روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه گندم همدان برای تقویت مراکز ذخیره‌سازی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، افزود: به استان خراسان رضوی، زاهدان، کرمان، یزد، بوشهر، تهران، البرز، مازندارن، قم و گیلان گندم همدان صادر می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ همدان با اشاره به اینکه طبق نیاز سایر استان‌ها باید گندم تامین شود، گفت: انبارهای چادری خرید گندم در استان همدان کاملا استاندارد هستند و بیش از یک سال و نیم این محصول را با بهترین کیفیت نگهداری می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه ممکن است در برخی از نقاط گندم را در فضای باز غیر استاندارد رها کنند اما ما اجازه چنین کاری را نداریم، افزود: ۹۰ درصد کشاورزانی که گندم را تحویل دولت داده‌اند، ۵۰ درصد مطالبات را  دریافت کرده‌اند.

رحمانی‌فر با اشاره به کیفیت گندم استان همدان، گفت: با توجه به تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی و بهبود کشت هر سال شاهد بهبود کیفیت گندم از لحاظ میزان پروتئین و گلوتن ایندکس هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه چهار سال می‌شود که استان همدان از هیچ نوع گندم خارجی و سایر استان‌ها برای اختلاط استفاده نکرده است، افزود: از تولید گندم استان برای تولید نان استفاده می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ همدان با اشاره به اینکه طبق آزمایش‌های پژوهشکده غلات، نمرات کیفی استان از نرم خوبی برخوردار بوده و بالای ۸۰ درصد است، گفت: خوشبختانه مردم همدان از کیفیت نان استان رضایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی