تشكل سياسی «مستقل» یار سایه اصلاح‌طلبان است/ با اين وضعيت در خانه احزاب مشارکت نمی‌کنیم

محمود الفت با اشاره به اتفاقات امروز جلسه افتتاح خانه احزاب در همدان اظهار کرد: ما قبلا با معاون سیاسی استاندار صحبت کرده بودیم که ما در همدان فقط دو جریان  اصولگرا و اصلاح‌طلب داریم و تشکل‌هایی با عنوان «مستقل یار سایه اصلاح‌طلبان هستند.

وی در پاسخ به این سوال اگر حزب موتلفه و سایر اصولگرایان در تهران در خانه احزاب مرکزی حضور دارند چگونه تشکل‌های استانی می‌توانند رفتار متفاوتی پیش بگیرند، عنوان کرد: هر استان شرایط فرهنگی و سیاسی خاص خود را دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با بیان این که ما سیاسیون فعال استان را می‌شناسیم ادامه داد: ما در مجموع ۱۳ تشکل سیاسی اصولگرا هستیم که ۹ یا ۱۰ تشکل در این انتخابات حضور داشتند و البته جلسه را ترک کردند و برخی هم که نیامدند مشغله داشتند.

وی با اشاره به مهلت یک ماهه برای معرفی کاندیداهای احزاب اصولگرای استان به خانه احزاب گفت: ما نماینده معرفی نمی‌کنیم، البته حزب موتلفه یا جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران می‌توانند در خانه احزاب مرکزی حضور داشته باشند اما برنامه‌ها باید بنا به وضعیت استانها بومی‌سازی شود.

الفت با رد تعیین شاخص‌هایی از قبیل مدت زمان فعالیت برای شناسایی احزاب مستقل واقعی تصریح کرد: ما اساسا حزب سیاسی مستقل در همدان نداریم چون با این ترفند نتیجه انتخابات یکدست اصلاح‌طلب می‌شود و تنها در ظاهر اسامی متفاوت دارند و این ناقض چندصدایی است که مدعی آن هستند.

وی بیان کرد: ما با دولت همکاری می‌کنیم و با اکثر فعالان سیاسی هم رفاقت داریم اما معاون سیاسی استاندار بنا بود در مورد وضعیت مستقل‌ها حرف بزند و ذیل دو جریان اصلی تعریف شود که خلف وعده کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان متذکر شد: آقای کمالی رئیس خانه احزاب ایران هم در جلسه انتخابات خانه احزاب استان با تحکم حرف زدند و گفتند «می‌خواهید بروید، بروید» و این عملا در تناقض با حرف‌هایشان مبنی بر سعی در جلب و جذب حمایت رقبا بود.

به گزارش فارس، امروز قرار بود انتخابات خانه احزاب همدان برگزار شود که اصولگرایان با اعتراض به اینکه ما در همدان تنها دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را می‌شناسیم و قائل به وجود مستقل‌های سیاسی نیستیم، نسبت به حضور این تشکل در انتخابات اعتراض کردند.

با ترک جلسه انتخابات خانه احزاب استان همدان توسط اصولگرایان سرنوشت این خانه و ماهیت صنفی آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی