۲٫۵ تن مواد مخدر در همدان کشف و ضبط شد/ سوء مدیریت‌ اقتصادی قابل بخشش نیست

به گزارش عصر همدان، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح  ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در تلاش برای ایجاد فاصله بین سه رکن دین، رهبری و مردم بودند، اظهار کرد: با حذف یکی از این سه رکن تضمینی برای انقلاب نیست، غافل از اینکه دین الهی کامل است و دشمنان در این حوزه ناکام ماندند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان تصور می‌کردند، می‌توانند در بین مردم تأثیرگذار باشند، بیان کرد: دشمنان برای خسته کردن مردم اقدامات بسیاری از جمله جنگ تحمیلی را ترتیب داده و فشارهای مختلفی وارد کردند و از  ایجاد جنگ نرم و فشار اقتصادی بر مردم کوتاهی نکردند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امروز تمام هم و غم دشمن این است در حوزه اقتصادی مردم را خسته کند، مردم در تنگنا قرار گیرند و از ارزش‌های خود دست بردارند، افزود: سوء مدیریت و عدم مدیریت وجود دارد، اما اگر می‌خواهیم از این جنگ اقتصادی و پیچ تاریخی مهم عبور کنیم، باید تلاش کنیم هرچند دشمنان دست بردار نیستند.

وی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان از گذشته تا امروز تصریح کرد: با مدیریت جهادی، بسیجی‌وار و احساس مسؤولیت مدیران از این گردنه‌های سخت عبور خواهیم کرد.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه مطالبات مردم در حوزه اقتصادی به حق است، ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی حاصل تحریم‌ها، فشار و عملیات روانی دشمن برای جدا کردن مردم از انقلاب و نظام است که مردم در این خصوص هوشیار هستند؛ البته بخشی نیز سوء مدیریت‌هاست که قابل بخشش نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مطالبات به حق وجود دارد اما توسط دشمنان مطرح می‌شود و دشمنان دایه مهربان‌تر از ما به خودمان شده‌اند و هر روز پیام تجمع در یک شهر و یک خیابان را می‌دهند؛ آیا آنها دلسوز ما هستند؟

فرمانده انتظامی استان همدان به نقش رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: باید آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در جامعه صورت گیرد تا بتوانیم موقعیت‌ها و مطالبات را تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن حرف حق و مطالبه مردم را مطرح می‌کند اما در ادامه دنبال ضربه به نظام، کشته‌سازی و مواردی از این دست است، اظهار کرد: امروز دشمن در حوزه جنگ اقتصادی هزار برابر جنگ سخت وارد شده و نباید از این امر غفلت کنیم زیرا دشمن به دنبال نابودی اصل ماست.

کامرانی صالح به فعالیت رسانه‌ها در فضای مجازی، خواستار آگاه‌سازی مردم از اهداف شوم دشمنان شد و گفت: باید دروغ‌پردازی دشمنان را خنثی کنیم و رسانه‌ها به عنوان کاتالیزور سریعاً اطلاع‌رسانی در خصوص اهداف دشمنان را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران سربازان خط مقدم این جنگ نرم هستند، بیان کرد: تشکیل اتاق فکر با رسانه‌ها و برگزاری جلسات به طور مرتب و استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه یکی از مصوبات این جلسه باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده از سوی پلیس طی امسال، افزود: ۳۵۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ طی این مدت ثبت شد که با افزایش مواجه بود؛ بخش عمده تماس‌ها به منظور دریافت راهنمایی، مشاوره و بخشی نیز عملیاتی بوده است.

وی یکی از ظرفیت‌ها برای حوزه امنیت را ساماندهی شبگردها، نگهبان محل و سرایداران سطح استان دانست و تصریح کرد: پنج هزار شبگرد، نگهبان محل و سرایدار در سطح استان ساماندهی شده است.

کامرانی صالح به ۱۸۵ هزار فقره اوراق و احکام قضایی در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز عملیات‌های متعددی صورت گرفت و ۲٫۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹ دستگاه خودرو و ۱۹ موتورسیکلت در راستای مبارزه با مواد مخدر توقیف و چهار هزار مصرف کننده و توزیع‌کننده خرد نیز در این راستا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان به آموزش‌های ارائه شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده به کارشناسان پلیس در حوزه‌های مختلف آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی انجام شد.

وی با اشاره به تعاملات در حوزه پلیس ۱۹۷، اظهار کرد: هر دوشنبه به صورت یک هفته در میان و به شکل میدانی در پلیس ۱۹۷ با مردم دیدار داریم که حدود ۶۰۰ نفر طی این مدت ملاقات حضوری داشته و مشکلات با حضور معاونان مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۱۲ هزار تماس تلفنی ۱۹۷ از طریق سامانه ثبت شد.

شناسایی و متلاشی کردن ۱۲ باند سرقت خودرو، موتور سیکلت، منزل و..

کامرانی صالح به اقدامات پلیس آگاهی در استان همدان اشاره کرد و گفت: ۱۲ باند سرقت خودرو، موتور سیکلت، منزل و… طی این مدت متلاشی و بیش از ۱۰۰ نفر از سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه جرایم خشن در استان همدان ۲۱ درصد کاهش داشته اما در سرقت‌های خرد شاهد افزایش بودیم، گفت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در استان نیز ۹۸۹ میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در این بازه زمانی بوده است.

شناسایی و متلاشی کردن ۹۲ باند قاچاق کالا در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۹۲ باند قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در استان متلاشی شده است، تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش  داشته است.

وی به رسیدگی یک‌هزار و ۶۰۰ فقره پرونده مرتبط با کالای قاچاق طی این مدت اشاره کرد و ادامه داد: ۶۹ فقره از این تعداد پرونده‌ها، کالای قاچاق به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیون تومان بود.

کامرانی صالح با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ فقره پرونده قضایی در این حوزه بوده و ۱۱۸ نفر دستگیری نیز در این راستا صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین موضوعات مجرمانه در حوزه فضای مجازی جرایم حوزه مالی، کلاهبرداری‌های اینترنتی و مزاحمت‌های اینترنتی بوده است، یادآور شد: بیش از ۸۵ درصد پرونده‌ها در حوزه فضای مجازی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی همکاران در پلیس فتا بیش از ۱۴ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس راه و راهور با وجود افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان، کاهش تصادفات فوتی درون شهری و برون شهری را شاهد هستیم، گفت: کاهش ۱۰ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

کامرانی صالح بیان کرد: در حوزه پیشگیری اجتماعی نیز علاوه بر ارائه مشاوره در کلانتری، در حوزه معاونت اجتماعی نیز کارشناسان و مشاوران اقدامات شایسته‌ای داشتندو ۱۱۸ هزار نفر از مخاطبان در مساجد و مدارس تحت آموزش قرار گرفتند.

وی به اقدامات در حوزه سایر خدمات اشاره کرد و افزود: صدور گذرنامه با ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره، چهار درصد افزایش داشته و اعزام حجاج از مرز هوایی با بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر انجام شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اقدامات در حوزه نظارت بر اماکن تصریح کرد: در این حوزه ۲ هزار و ۵۰۰ فقره مجوز کسب، ۱۳ هزار فقره گواهینامه رانندگی صادر و ۲ هزار و ۹۰۰ فقره موتورسیکلت و ۵ هزار فقره خودرو نیز شماره‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت وظیفه عمومی ۳ هزار نفر شامل معافیت تحصیلی شده است، ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر از مشمولان نیز طی این مدت به خدمت سربازی اعزام شدند.

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی به منظور کاهش تصادفات، کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل مواد مخدر و حوزه فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته انبارهای احتکار مواد غذایی و اقلام مصرفی با همکاری تیم‌های اماکن و تعزیرات شناسایی شد، یادآور شد: بیش از یک‌هزار کارتون مواد شوینده، برنج و… از این انبارها کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان همدان ارزش ریالی اقلام کشف شده از این انبارها را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: در این راستا نیز کمتر ۱۰ نفر دستگیر شدند.

متهم متواری کودک‌ربایی در همدان تحت تعقیب است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت کودک‌ربای متواری شده در کودک‌ربایی یک ماه پیش در همدان، گفت: راجع به کودک‌ربایی چه از منظر خانواده و چه پلیس تصور نمی‌کردیم به این سرعت کودک را سالم آزاد کرده و به خانواده بازگردانیم به طوری که دستگیری یکی از کودک‌رباها کمتر از ۲۴ ساعت صورت گرفت.

کامرانی صالح بیان کرد: اکنون ۵۰ درصد شناسایی آدم‌رباها انجام شده که انگیزه آنها مالی بوده است، هرچند یک متهم در صحنه دستگیر و دیگری هنوز متواری است.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده طراح اصلی کودک‌ربایی بوده است، افزود: فرد تحت تعقیب نیز در این اقدام مشارکت داشته و قطعاً دستگیر خواهد شد هرچند برای ما آزادی کودک، شناسایی متهمان و دستگیری آنها مدنظر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی