تخصیص اعتبار پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در همدان/ دستگاه‌ها اعتبارات صد درصدی را جذب کنند

به گزارش عصر همدان، سیدرسول حسینی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه سومین جلسه با چهار دستور کار امروز برگزار شده است، اظهار کرد: ارائه گزارش اهم برنامه‌ها و اقدامات شورای هماهنگی در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، گزارش آموزش و پرورش در این حوزه، سازمان‌های مردم‌نهاد و اعتبارات سال جاری در دستور کار جلسه قرار دارد.

وی به اجرای یک ماهه برنامه‌ها به مناسبت هفته جهانی جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ برنامه طی این مدت در استان اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به تخصیص اعتبارات سال جاری در مرحله اول به تعدادی از دستگاه‌ها، بیان کرد: این اعتبارات از محل ۱۰ در ۳۴ و اعتبارات ابلاغی تخصیص داده شده است.

وی اعتبارات بهزیستی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ۲۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دانست و افزود: اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی نیز ۲۰۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و اعتبارات دانشگاه بوعلی بیش از ۲۷ میلیون تومان بوده است.

رسولی با اشاره به مجموع اعتبارات در این حوزه از محل اعتبارات ۱۰ در ۳۴، تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته سال جاری از این بخش ۹۲۴ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان است.

وی به میزان اعتبارات ابلاغی در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: طی سال جاری نیز تاکنون در مجموع ۳۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات ابلاغی تخصیص یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها سال گذشته اعتبارات خود در این بخش را جذب نکردند، امسال تمام دستگاه‌ها سعی بر جذب صد درصدی اعتبارات داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۲۱ باب مدرسه در استان طی سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۱۵ کلاس درس با جمعیت ۲۷۲ هزار و ۶۴۵ دانش‌آموز در استان فعال بود.

عبدالله جعفری اظهار کرد: با تفکیک جمعیت مدارس بزرگسالان، سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر قرار گرفتند.

وی جمعیت کارمندان آقا در آموزش و پرورش را ۵۱ درصد و کارمندان خانم را ۴۸ درصد دانست و گفت: در بخش کارمندان و والدین دانش‌آموزان نیز آموزش‌هایی در این حوزه ارائه شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: از سه محور اعتبارات در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش جذب می‌شود که رقم سه‌گانه به ۷ میلیارد تومان نزدیک است، رقم خوبی است اما نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته پوشش ۴۰ درصدی را در اجرای برنامه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سطح مدارس استان داشتیم، افزود: سال جاری نیز پوشش ۵۰ درصدی پیش‌بینی شده است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح خطرپذیری و نماد، اتفاقات خوب در جمع‌آوری اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر در دانش‌آموزان سطح استان را شاهد هستیم.

وی با بیان سال گذشته ۱۶ عنوان فعالیت با توجه تفاهم‌نامه‌ها در سطح مدارس انجام شد، ادامه داد: چهار طرح رشد مدار، طرح آموزش مقابله‌ای در دوره متوسطه اول و طرح مراقبت از خود از جمله طرح‌های اجرا شده طی سال گذشته در سطح مدارس استان بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه کارکنان با جمعیت بیش از ۲۲ هزار نفر اجرای طرح‌های مختلف صورت گرفت؛ سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ نفر در یک دوره پوشش داده شد، سال جاری نیز دوره ۱۸ساعته برای ۲ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط موثر با دانش‌آموزان از موارد مهم در ارائه برنامه‌های پیشگیرانه است، یادآور شد: امسال توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه، کتاب معلم با محتواهای خوب برای مهارت افزایی معلمان و ارتباط گیری موثر با دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

جعفری با اشاره به اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه به صورت مشترک با بهزیستی طی سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته طرح در چهار مدرسه اجرا شد و امسال پیش‌بینی اجرا در ۱۶ مدرسه شده است.

وی به برگزاری جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار اثر در این جشنواره شرکت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: سال گذشته طرح نماد در ۱۲ آموزشگاه و برای ۳ هزار دانش‌آموز استان اجرا شد؛ در نظر است این طرح سال جاری در یک منطقه آموزشی و در ۲۵۰ آموزشگاه اجرا شود.

وی با بیان اینکه تا سال تحصیلی ۹۹-۹۸ باید طرح نماد در تمام مدارس استان اجرا شود، افزود: اعتیاد دانش آموزان در بین ۱۴ آسیب رتبه یکی به آخر را در جامعه دانش‌آموزی استان دارد.

جعفری با تأکید بر اینکه ۹۸ درصد جمعیت دانش‌آموزی توانمند و سالم هستند، تصریح کرد: نگرانی ما در حوزه اولیا و وجود اولیا بدسرپرست و معتاد است.

وی خواستار برگزاری دوره آموزشی الزام‌آور ضمن خدمت ۱۸ ساعته برای مدیران و مربیان در امر پیشگیری در حوزه اعتیاد شد و ادامه داد: تا پایان اسفندماه دوره دانش‌افزایی و اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر در استان برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی، سامانه نماد و مداخله موردی که اورژانس اجتماعی از امسال ورود می‌کند، موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی