انهدام باند حفاران غیر مجاز در همدان/ كشف سكه‌های مربوط به قبل از اسلام

به گزارش عصر همدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح از انهدام باند حفاران غیرمجاز در همدان خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یکی از محله‌های شهرستان اسدآباد قصد حفاری به منظور کشف عتیقه جات و آثار باستانی دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اطمینان از صحت موضوع، اکیپی از مأموران پلیس آگاهی، یگان امداد و کلانتری۱۲ جانبازان شهرستان اسدآباد به محل اعزام شدند، گفت: پس از حضور مأموران در محل، هشت نفر با دو دستگاه خودروی سواری پژو پارس و پژو ۲۰۶ در محل مشاهده شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد داخل این منزل، حفاری عمیق صورت گرفته به طوری که تمام حیاط پر از کیسه‌های خاک بود.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی ۲۰۶ مقداری وسایل مربوط به کنده‌کاری از جمله تیشه، یک دستگاه گنج‌یاب با وسایل مربوطه، کشف شد، افزود: ۹ عدد سکه مربوط به قبل از اسلام، دو عدد سکه تاریخی مربوط به دوران صفویه، ۱۲ عدد سکه پهلوی رضاخانی و مقداری انگشتر، مواد مخدر و یک رشته دستبند فلزی، یک عدد قطب نمای بازاری، یک عدد نارنجک دستی و مقداری وسایل متفرقه نیز کشف شد.

سردار کامرانی‌صالح در پایان با اشاره به ارزش اشیاء کشف شده، تصریح کرد: ارزش اشیاء کشف شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی پنج میلیارد ریال برآورد شد؛ متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی