پوشش روی نهرم آرزوست!

به گزارش عصر همدان، خیابان‌های باریک و البته بدون پیاده‌راه، ساختمان‌هایی که بدون توجه به مقررات قد علم کردند و مشخص نیست در کدام حادثه طبیعی و غیر طبیعی آوارهای آنها بر روی تن‌ صاحبان آن سنگینی کند، تصاویری هستند که هر لحظه رخ دادن یک سانحه و جان دادن یک انسان یا کودک را در ذهن تداعی می‌کند.

در این میان وجود نهری تقریبا عریض وسط خیابان نیز دردی به درها می ‌افزاید. قطعا تصحیح ساختمان‌های یک‌شبه ساخته شده، خیابان‌های باریک غیر استاندارد بدون پیاده‌راه هزینه بسیاری به دنبال دارد و به سادگی نمی‌توان آن را انجام داد اما نهر عریض میانه خیابان را می‌توان اصلاح کرد و با لوله‌گذاری کردن آن می‌توان حداقل یکی از این ترس‌ها را ریخت. اما سال‌هاست که این اتفاق رخ نداده و هر چه حساسیت‌ها بیشتر می‌شود کمبود اعتبارات مناسب برای انجام پروژه‌ها بیشتر نمایان می‌شود و بر نگرانی‌ها دامن می‌زد.

یک شهروند ساکن شهرک ولیعصر(عج) ـ دیزج ـ اظهار کرد: دیزج به عنوان یک محله حاشیه شهر، از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری رنج می‌برد که ساماندهی آن بیش از اعتبارت مالی به مدیریت مناسب نیاز دارد.

هادی که تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده و در کنار خانواده خود در دیزج زندگی می‌کند، افزود: فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در اهالی شهرک ولیعصر(عج) وجود دارد که با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان آن را شکوفا کرد  و باعث خدمت به شهر و کشور شد.

وی تصریح کرد: مشکلات شهری در این منطقه بسیار زیاد است، به حدی که باعث شده مطالبات اجتماعی، فرهنگی مردم فرصت ظهور و بروز نکند و مسائل عمرانی خواسته اولیه مردم باشد.

این شهروند همدانی ادامه داد: پوشاندن نهر وسط خیابان در دیزج شاید یکی از کوچکترین مطالباتی باشد که در این شهرک وجود دارد و امیدواریم تا باعث رخ دادن حوادث بیشتری نشده، اجرایی شود.

یک شهروند دیگر که به گفته خودش پس از ازدواج در دیزج ساکن نیست اما هنوز پدر و مادرش در این شهرک زندگی می‌کنند، اظهار کرد: نبود فضای سبز، معابر عبور و مرور مناسب و پیاده‌راه در خیابان‌های شهرک ولیعصر از جمله مشکلات اولیه این منطقه است.

مصطفی که ۳۷ سال سن دارد، افزود: نوابغ بسیاری از این کوچه و خیابان‌های دیزج در سطح کشور ظهور و بروز کردند که نشان‌دهنده ظرفیت‌های این منطقه است.

وی تصریح کرد: اگر به وضعیت فرهنگی، عملی و اجتماعی این مناطق بیشتر توجه می‌شد می‌توانست باعث بروز استعدادهای بیشتری شود.

این شهروند همدانی ادامه داد: پوشاندن نهر وسط خیابان‌های شهرک ولیعصر یکی از ساده‌ترین پروژه‌هایی است که می‌توان انجام داد و در راه اهمیت دادن به مردم این منطقه گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست این مطالبه را مطرح می‌کنیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است و تنها در ایام انتخابات وعده‌هایی از سوی برخی افراد می‌شنویم.

پوشاندن نهر دیزج در دستور کار شورای پنجم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص اظهار کرد: ساماندهی نهر شهرک ولیعصر یا دیزج و پوشاندن آن از آغاز به کار شورای پنجم در دستور کار قرار گرفته است.

علی فتحی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که گودبرداری در مسیر نهر انجام شود و سپس لوله‌گذاری صورت گیرد و در نهایت روی نهر پوشانده شود.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح در بودجه سال ۹۷ آمده است و قرار است شهرداری منطقه ۴ این پروژه را اجرا کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری و شورا بر این است که تا پایان سال این اتفاق رخ دهد، ادامه داد: اگر بنا به دلایل اعتباری این مهم رخ نداد، قطعا در سال ۹۸ شاهد اجرا و اتمام این پروژه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بودجه در نظر گرفته برای این طرح پاسخگوی اجرای بهینه آن نباید و به همین دلیل شاید در سال جاری به اتمام نرسد.

فتحی گفت: از محل بودجه متفرقه نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است تا در نهایت این پروژه اجرایی شود اگر چه توجه لازم به آن مبذول نشد.

با پایان فصل کشاورزی عملیات لوله‌گذاری آغاز می‌شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان نیز اضافه کرد: جوی نهر شهرک ولیعصر(عج) به کشاورزان تعلق دارد که از شهرک الوند آغاز و به انتهای شهرک متصل شود.

مسعود دهبانی‌صابر افزود: در سال جاری لوله‌گذاری و اجرای این طرح در دستور کار شهرداری قرار دارد و انجام می شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فصل کاری کشاورزان است و امکان قطع آب و اجرای پروژه وجود ندارد و پس از پایان فعالیت‌های کشاورزی لوله‌گذاری و پوشاندن نهر شهرک ولیعصر(عج) آغاز می‌شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان تصریح کرد: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح در سال جاری به کار گرفته شده است.

همه امیدوار هستند تا پیش از وقوع حادثه‌ای دلخراش این پروژه اجرایی و یکی از مطالبات مردم این منطقه پاسخ داده شود. اما به نظر می‌رسد این طرح در برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده قدری مغفول مانده و توجه لازم به آن نشده است. با این وجود از مسؤولان شهری انتظار می‌رود به این پروژه عمرانی اولویت بخشیده و آن را اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی