بی‌اعتماد شدن مردم با ارائه آمار مختلف

به گزارش عصر همدان،  امیدعلی پارسا ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: در سال سال ۹۵ ما اولین سرشماری اینترنتی با تبلت را در کشور داشتیم  که این سرشماری رکورد ۴۸ درصدی را از آن خود کرد.

وی افزود: این رکورد در میان کشورهایی که برای اولین بار سرشماری اینترنتی داشته‌اند رقم بالایی است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اختلاف در آمارهای ارائه شده توسط مراکز ارائه‌دهنده  یک معضل بزرگ بوده، گفت: متأسفانه اختلاف در آمارها مردم را بی‌اعتماد می‌کند.

وی ادامه داد: زمان سرشماری سنتی دیگر به اتمام رسیده و باید از روش‌های نو استفاده کرد.

پارسا گفت: آمار تورم و رشد اقتصادی را فقط بانک مرکزی اعلام نمی‌کند و باید دو واحد تولیدکننده تورم و رشد اقتصادی در بانک مرکزی با مرکز آمار ادغام شوند.

وی با گلایه از بانک مرکزی برای ارائه آمار تورم و رشد اقتصادی گفت: بانک مرکزی تا قبل از جنگ جهانی در ۷۰ درصد کشورهای دنیا،  آمار رشد اقتصادی را ارائه می‌داد و بعد از جنگ مرکز آمار ایجاد شد.

* وزیر بهداشت باید به کار برگردانده شود

در ادامه نماینده مردم همدان در مجلس گفت: اکنون کشور در یک شرایط سخت اقتصادی بوده و ما در حال یک جنگ اقتصادی هستیم که باید یک همدلی بین مردم و مسؤولان وجود داشته باشد.

امیر خجسته با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و اتکا به سرمایه‌ و نیروهای متخصص داخلی، اظهار کرد: اکنون فصل بودجه ۹۸ است و باید در این بودجه موضوعاتی چون بودجه دفاعی کشور، بهداشت و معیشت مردم  بیش از بقیه مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بهره‌برداری از هر شرایطی است، تصریح کرد: هنوز قیمت برخی کالاها بالا بوده توان خرید مردم پایین، که باید مشکلات مردم خصوصا قشرهای آسیب‌پذیر هر چه سریع‌تر حل کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به استعفای وزیر بهداشت اشاره و اظهار کرد: این استعفا در شرایط کنونی نباید اتفاف می‌افتاد هرچند بر اساس ایجاد شرایطی ایشان استعفا داد که البته باید به کار برگردانده شود.

 

* ۱۵ سال زمان برای اتمام پروژه‌های ناتمام
همچنین نماینده مردم تویسرکان به پروژه‌های نیمه تمام در کشور و استان همدان اشاره و تصریح کرد: تعداد این پروژه‌ها آنقدر زیاد است که اگر تمامی بودجه عمرانی ۳۰ سال کشور را به آن اختصاص دهیم به شرط آنکه پروژه جدیدی را آغاز نکنیم باز هم اجرا و اتمام آن پروه‌های نیمه کاره ۱۵ سال طول می‌کشد.

محمدمهدی مفتح بر توزیع عادلانه بودجه در استان‌ها خصوصا همدان تأکید کرده و گفت: اگر رعایت عدالت شود همدان عادلانه رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت درآمد همه استان‌ها مد نظر بوده و بالا در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: درآمد استان همدان نیز با توجه به پتانسیل موجود بالا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی